צפו בתיעוד

המשטרה פשטה על צ'יינג' בירושלים והחלה מהומה

עשרות שוטרים פשטו הערב על חנות להמרת כספים בירושלים, בקשר לפרשת 'שבטי ישראל', עשרות אנשים שהיו במקום ניסו לחסום את השוטרים, שהגיבו בעוצמה - עם רימוני הלם • תיעוד (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
חוטף רימון הלם, היום בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

זו הפעם השנייה - תוך שבוע: כוחות משטרה גדולים פשטו על חנות להמרת כספים (צ'יינג') ברחוב הושע בירושלים, בקשר לפרשה שרובה כבר הותרה לפרסום.

ככל הנראה המשטרה לא הייתה ערוכה ל'קבלת פנים', שערכו לה עשרות אנשים שחיכו במקום לכוחות משטרה, וכאשר המשטרה ניסתה לבצע מעצרים - החלה להתפתח מהומה.

המשטרה, שנבהלה מעוצמת המפגינים הקפיצה כוחות משטרה רבים מכל האזור, במקביל השתמשו השוטרים ברימוני הלם והרבה אלימות כדי לפזר את המפגינים.

כך או כך, השוטרים דחפו מפגינים וניסו להיכנס לבניין - ללא הרבה הצלחה, בסופו של דבר, המשטרה יצאה עם ידיים ריקות ולא עצרה במקום אף לא איש אחד.

השוטרים מפנים באלימות את אחד המפגינים

מטעם המשטרה נמסר: "במהלך פעילות המשטרה ברחוב הושע בירושלים, החלה התקהלות של מאות מתושבי המקום סביב כוחות המשטרה תוך הפרת הסדר ובשל כך נאלצו הכוחות להשתמש באמצעים לפיזור ההמון".

כזכור, לפני שבוע, בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצרם של שלושת העצורים בפשיטה שנערכה לפנות בוקר בשכונת מאה שערים, בחמישה ימים - מדובר בחקירה גדולה, שהתקיימה עד כה בחשאי, בחשד לעבירות רבות.

אלו חלק מהעבירות שהוזכרו במהלך הדיון: קשירת קשר לביצוע פשע, איסור הלבנת הון, פגיעה בפרטיות, עבירות על פקודת מס הכנסה, סיכון אדם בנתיב תחבורה, הצתה, פריצה לבניין, היזק לרכוש והסגת גבול פלילית.

תחילה פירטה נציגת המשטרה באשר לאחד מהעצורים, שהועלה לדיון, במכוון, בנפרד מחבריו: "בזמן החיפוש בביתו, ניסה החשוד לשבש את החקירה, שהחומר בה מעיד על הקשר שלו לעבירות המיוחסות. הוא וחבריו לא בוחלים בשום אמצעים".

יצוין, כי בחקירתו בחר החשוד לשמור על זכות השתיקה ברוב החקירה, ובחלק מסוים בלבד הוא מסר גרסה חלקית, מול הטענות כי הוא נטל חלק בהתפרצות לבניין העירייה, וכן בהצתה של מצלמות האבטחה בכיכר השבת, כחלק מהמאבק בהקמת קו הרכבת הקלה באזור החרדי.

במהלך הדיון הגישה המשטרה לבית המשפט מסמכים רבים שהוגדרו כ'סודיים', והדגישה: "יש לנו עוד 39 פעולות חקירה, שהן בנות שיבוש, ועל כן יש להאריך את המעצרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר