טור אישי

עד התאבדות משותפת // גואל ועקנין

ההנהגה הפוליטית החרדית צריכה לומר לנתניהו בקול ברור שהאינטרס החרדי המובהק הוא 'יבנה וחכמיה' בלבד. אין זורקים אבן אחר הנופל - עד הדרישה להתאבדות משותפת (טור)

גואל ועקנין | כיכר השבת |
כותב השורות (צילום: ללא קרדיט)

"תן לי יבנה וחכמיה" ביקש רבן יוחנן בן זכאי מהמצביא הרומאי אספסיינוס רגע לפני חורבן הבית. רבן יוחנן בן זכאי הבין שירושלים עומדת ליפול בידי הרומאים ולכן רצה להקים מרכז רוחני חדש מחוץ לגבולות העיר, מרכז שיסייע לעולם התורה באותם ימים להתאושש מהחורבן. כפרס על כך שניבא למצביא שהוא עומד להתמנות לקיסר רומי - כפי שאכן קרה - אפשר לו אספסיינוס לבקש כל שיחפוץ, ורבן יוחנן שהגיש מספר בקשות הדגיש שזו החשובה שבהן.

החלטת גדולי ישראל לקחת חלק במערכת הפוליטית בישראל נבעה מהרצון לשמור על צביונה היהודי של המדינה, הקמה ופיתוח של עולם התורה והגנה על העקרונות שהיוו את ציפור הנפש של האוכלוסייה החרדית שחיה בארץ. יבנה וחכמיה.

כאז כך היום, ההנהגה הפוליטית החרדית צריכה לומר לנתניהו בקול ברור שהאינטרס החרדי המובהק הוא 'יבנה וחכמיה' בלבד. נקודה. אין זורקים אבן אחר הנופל וגילויי אמפתיה למצבו הפוליטי והמשפטי של נתניהו בתוספת רחמים על מצבו האישי הנובע מלחצי בני ביתו הם ראויים ונדרשים, אבל עד לרגע בו עולה הדרישה להתאבדות משותפת. אסור לנציגי המגזר החרדי לאפשר מצב בו תוקם ממשלה שמתווי המדיניות בה הם יאיר לפיד, איווט ליברמן וגלעד קריב.

שתי המפלגות החרדיות עשו כברת דרך ארוכה לצד נתניהו, לאורך כל שנותיו בראשות הממשלה הן גילו כלפיו נאמנות שהיתה גדולה גם מזו של חברי מפלגתו, אבל כמו כל מפלגה גם להן יש אלקטורט טבעי והוא מצפה שהאינטרס שלו יהיה בעדיפות ראשונה.

נתניהו בגד בעבר בשותפיו הטבעיים, הן בהיותו שר אוצר בממשלת שרון והן כשבחר בשנת 2013 להקים ממשלה עם בנט ולפיד והותיר את המפלגות החרדיות לדמם באופוזיציה, כך שהישענות מלאה עליו כמוה כהישענות על קנה רצוץ.

ללא מלחמות מיותרות וחסרות בסיס ענייני עם בכירי מפלגתו דוגמת סער ואלקין, ועם שותפים לדרך דוגמת בנט ושקד היתה קמה כאן ממשלת ימין יציבה שהיתה משחררת את מדינת ישראל מהכאוס הגדול בו היא נמצאת. נתניהו שמהווה חסם יחיד לכך צריך לשחרר את לפיתתו וזה עשוי לקרות אם הוא ישמע מראשי המפלגות החרדיות את המילים 'השבט אמר את דברו, תם הטקס'.

מעבר לבית הנשיא יקל על התחושה בעת הפינוי מבלפור, זהו מעון רשמי בו ההוצאות הן על חשבון משלם המיסים ומשפחת נתניהו לא תיאלץ חלילה להסתובב עם ארנק בכיס. סביר להניח שגם מתנגדיו יבלעו את הגלולה, אחרי הכל זו ההזדמנות שלהם לסיים את עידן נתניהו.

  • הכותב הינו יועץ אסטרטגי, לשעבר יועצו של השר דרעי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר