מעצרם הוארך

תקפו חרדי בן 68 בקללות ואגרופים - ונעצרו

בית משפט השלום בירושלים האריך בארבעה ימים את מעצרם של מוחמד צראצרה ועבד אללה דבש שנעצרו הלילה בחשד לתקיפתו של גבר חרדי כבן 68 בדרך חברון בירושלים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
שוטר בשער שכם, השבוע (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (שני) בארבעה ימים את מעצרם של מוחמד צראצרה ועבד אללה דבש שנעצרו הלילה בחשד לתקיפתו של גבר חרדי כבן 68 בדרך חברון בירושלים.

השניים חשודים כי קיללו אותו, תקפו אותו בבעיות ובאגרופים - עד כדי חשש לשבר בצלעות. הם נעצרו כשעה וחצי אחרי האירוע, והיום, כאמור, מעצרם הוארך.

במהלך הדיון, ציין נציג המשטרה כי הם מבקשים להאריך את מעצרם בחמישה ימים והוסיף כי "מדובר בחשד של ביצוע עבירות ממניע גזעני, קשירת קשר לביצוע פשע, החזקת סכין שלא כדין, ותקיפת סתם על ידי שניים או יותר".

לדברי נציג המשטרה, "המשיבים נסעו עם רכבם ליל אמש ברח' דרך חברון ונתקלו באדם בעל חזות חרדית כבן 68, שירד מאוטובוס, קיללו אותו קללות נמרצות, תקפו אותו בבעיטות ואגרופים. יש חשש לשבר בצלעות. המתלונן הצליח להניס את החשודים. בהמשך לאחר שהוצף מספר הרכב במוקד המשטרה, הרכב נעצר במחסום המנהרות ובתוכו נעצרו המשיבים".

"מסוכנות המשיבים נלמדת מן האירוע", ציין נציג המשטרה, "כאשר תוקפים אדם יהודי בעל חזות חרדית על רקע לאומני". הוא ציין כי בכוונת המשטרה לבצע 14 פעולות חקירה, חלקן בנות שיבוש.

עו"ד פיראס דרוואשה, בא כוח החשוד הראשון, ביקש מביהמ"ש לשקול חלופת מעצר. "המשיב 1 טוען כי לא ביצע שום עבירה. היה ברכבו של המשיב 2, נתפסה סכין ברכב. המשיב נחקר וציין כי הסכין לא שייכת לו והיא לא נתפסה עליו. לטענת המשיב 1 הוא לא תקף אף אחד. נאמר לו בחקירה כי יש סרטונים המתעדים כי לכאורה היה מעורב בתקיפה. לא הוטחה בפניו כל ראיה הקושרת אותו לביצוע עבירת התקיפה.

"אבקש מביהמ"ש לעיין בחומר החקירה ולבדוק את טענת המתלונן אם אכן מציין במפורש כי היו שני תוקפים ואם אלה המשיבים שתקפו אותו. המשיב טען שלא תקף אף אחד. שמענו שיש עדים לאירוע אשר זומנו. המשיבים לא יכולים לשבש את החקירה וניתן לבצע את הפעולות כשהמשיב משוחרר. במידה ואין חשד, אבקש לדחות את הבקשה ולשחרר את המשיב. לחלופין, אם ביהמ"ש יגיע למסקנה כי קיים חשד סביר, אני מבקש לשקול חלופת מעצר".

הוא הוסיף כי "המשיב צעיר, יליד 98', אין לו עבר פלילי. לחלופין, אבקש לקצר את התקופה המבוקשת ככל הניתן".

עו"ד עאטף פרחת, בא כוחו של החשוד השני, אמר כי "מדובר בבקשה ללא כל בסיס וללא כל תימוכין. המשיב שיתף פעולה בחקירה. אישר שהוא נהג ברכב, אישר שעמד ברמזור, אישר שהיה נוסע נוסף ברכב, ושיתף פעולה באופן מלא. האם זה סביר ששלושה חשודים עוצרים את הרכב ברמזור אדום ויורדים להרביץ מכות לאדם שיש לו חזות חרדית? זה לא סביר. זה דבר שלא עושים. כאשר ידוע שיש מצלמות וידוע שאם הוא עושה דבר כזה המצלמות מתעדות את המעשה. הרכב לא שייך לו, הסכין שנטען שנתפסה, זה לא סכין, זה קוצץ ציפורניים וזה נתפס בתא בדלת ברכב שלא שייך לו. הוא לא היה מודע להימצאות הסכין. הוא אומר שהוא לווה את הרכב מחברו.

"מדובר בבחור צעיר ללא עבר פלילי שמשום מה מוצא עצמו חשוד בעבירות גזעניות כלפי בחור יהודי לאור יום. אני מבקש לשחררו במיוחד כשהיה מקום לתפוס את המצלמות ולהגיע עם סרטונים. אם ביהמ"ש יראה שיש מקום להמתין לתפיסת סרטונים, שיחייב את המבקשת לבצע זאת עוד היום ולצמצם את הימים המבוקשים באופן משמעותי עד כדי שעות ספורות כדי לאפשר זאת.

"לעניין שבירת הצלעות, אני כמובן לא מזלזל בתקיפה סתם של בחור חרדי, אבל כשאין אינדיקציה לכך אין צורך בשימוש במילים של חשש לצלעות שבורות כאשר הדבר נמסר על ידי חוקר בתחנה".

השופטת עדי בר-טל ציינה בהחלטתה כי "בפניי בקשה ראשונה להארכת מעצרם של המשיבים החשודים כי בלילה עצרו את רכבם ליד אדם מבוגר בעל חזות חרדית ותקפו אותו באמצעות בעיטות. החשד הסביר כנגד המשיבים קיים, כמו כן, אציין כי קיימות סתירות בעדויות המשיבים.

"מדובר בעבירה אשר החשד הוא על רקע לאומני וקיימת מסוכנות סטטוטורית. המבקשת (המשטרה. ח"ג) מבקשת לבצע מספר פעולות חקירה, כאשר חלקן בנות שיבוש. אשר על כן, אני מאריכה את המעצר של המשיבים עד יום 29.4.2021 בשעה 10:00".

בתוך כך, הבוקר (שני) התקבל דיווח במשטרה על תקיפת אדם בתחנת שבטי ישראל של הרכבת הקלה בירושלים, במהלכה שני חשודים תקפו אדם אחר - שלא נחבל, ונמלטו מהמקום.

בסריקות שערכה המשטרה תוך שימוש באמצעים אותר אחד החשודים לפני זמן קצר והועבר לחקירה, במקביל נמשכים המאמצים של המשטרה לאיתור החשוד הנוסף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר