רוב לימין

תבוסה לגוש הנגדי: מנסור עבאס שב לעבוד עם נתניהו

למרות ההצבעה על הוועדה המסדרת, בה רע"מ תמכה בגוש הנגדי, בליכוד רקחו היום דיל חדש עם סיעת רע"מ. לאחר שהתחייבו להקים וועדה לענייני ערבים, היא שבה לגוש (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מנסור עבאס (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הוועדה המסדרת החליטה היום (שני) להקים ועדה זמנית נוספת, ועדה לענייני ערבים, לשתיים שחייבים להקים ע"פ חוק, ועדת הכספים ו-ועדת החוץ והביטחון.

הרקע לכך הוא הסכם שרקמה הליכוד עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס, שיחזור להיות לצידם מבחינה גושית, אחרי שחבר ליש עתיד בהצבעה על מבנה הוועדה המסדרת.

הוועדה אישרה את מינוי ח"כ משה גפני לראשות ועדת הכספים וח"כ אורנה ברביבאי מיש עתיד לראשות ועדת החוץ והביטחון.

עבור גפני זה המשך ישיר של תפקידו בכנסות הקודמות, אחרי שח"כ אחמד טיבי הודיע כבר לפני שבועיים שלא יסכים להחליפו. באשר למינוי ברביבאי, האלופה הראשונה בצה"ל, מדובר בהיסטוריה קטנה, כאשר כאישה תשב בראשות ועדת החוץ והביטחון.

במהלך ההצבעה על הקמת הוועדה לענייני ערבים, הודיע ח"כ יועז הנדל כי הוא נמנע, אבל תקף את נציגי הליכוד: "ויתרתם על הנגב".

בתגובה יו"ר הוועדה, מיקי זוהר, השיב: "זו רק הכנה למה שתעשו כשתקימו איתם ממשלה". שני חברי כנסת מגוש שמאל הצביעו בעד הקמת ועדה זו, נגד הגוש שלהם, חברת הכנסת אפרת רייטן מהעבודה ומוסי רז ממרצ.

הוועדה תעסוק בכל הנושאים שחשובים לחברה הערבית, בהם מיגור האלימות והפשיעה, כחלק מהבטחותיו לבוחר של עבאס ואנשיו. בוועדה יכהנו שבעה עשר חברי כנסת, כמו בשתי הוועדות הזמניות האחרות, כשרק אחד מהם מרע"מ - והוא יהיה יו"ר הוועדה, מנסור עבאס. זה מחיר שמשלם נתניהו כדי לשמור את רע"מ על הגדר מבחינה פוליטית, כדי למנוע מלפיד להישען עליו בקלות בהשבעת ממשלה.

כרגע, מבחינה מספרית, אם רע"מ אכן תהיה עם הליכוד, נתניהו ואנשיו שוב שולטים בוועדה המסדרת - על אף שהמבנה שלה כפי שהציעה יש עתיד: לגוש הימין יש 14 חברים, ויחד עם ימינה (2 נוספים) ונציג אחד מרע"מ, זה 17 חברים - אחד יותר מ-16 של גוש מתנגדי נתניהו.

התמורה למהלך נראתה כבר בהצבעה היום, בשאלת מינוי ארבעת סגני יו"ר הכנסת. יעקב מרגי מש"ס, מתן כהנא מימינה, בנוסף, אחמד טיבי מתע"ל, שהיה אמור להיות סגן יו"ר הכנסת בנוסף לשלושת האחרים, סירב לתפקיד - ושמו הוסר. כך שכעת יש שלושה סגני יו"ר

כך יוצא שהמפלגות העיקריות בגוש השינוי - בהן יש עתיד, העבודה, ישראל ביתנו ותקווה חדשה - אין נציג בנשיאות הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר