בצפון השומרון

אחרי 15 שנה: המשטרה הרסה את הישיבה

כוחות משטרה ומג"ב גדולים, מלווים בכלי הנדסה והריסה, פשטו היום על היישוב חומש, והחלו בהריסת מספר מבנים ביישוב וכן את מבנה הישיבה, רה"י: "כאב גדול מאוד" (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
פינוי מבנים ביישוב, היום (צילום: ישיבת חומש)

כוחות גדולים של משטרה ומשמר הגבול פשטו היום (שני) על היישוב חומש שבצפון השומרון והרסו במקום מספר מבנים בלתי חוקיים, ביניהם - הישיבה הממוקמת ביישוב.

הכוחות הוציאו מהמבנים הבלתי חוקיים, את תלמידי הישיבה ואת המשפחות והחלו בהריסת המבנים. במהלך הפינוי הוחרבו 8 מבנים, כאשר ביניהם כאמור בית המדרש של הישיבה, מגורי התלמידים ובתים של 4 משפחות.

הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש, כינס את התלמידים במהלך הפשיטה על הישוב וההרס וקרא להם להמשיך ללמוד את "סדר בוקר" למרות מראות החורבן.

הרב כהן הסביר לתלמידים: "זה כאב גדול מאד שדווקא בימים האלה, בין יום העצמאות ליום ירושלים, שבהם אנחנו מודים להשם על הנסים הגדולים שעשה לנו ועל המדינה שנתן לנו, בוחרת אותה מדינה לגדוע לעצמה את היד והורסת ישוב בארץ ישראל".

מנכ"ל ישיבת חומש שמואל וונדי אמ: "אירוע הפינוי וההרס לא יחליש את תלמידי הישיבה והם ימשיכו לדבוק באחיזה היהודית בצפון השומרון. מצער מאד שבזמן שמדינת ישראל מגלה רפיסות במזרח ירושלים היא מוצאת זמן לפעול ביד קשה דווקא נגד חלוצי הגבעות, שמיישבים את הארץ במסירות נפש ושומרים על חבל הרב שננטש ללא אף סיבה".

יצוין, כי הישוב חומש בצפון השומרון, גורש ונעקר במהלך תוכנית ההתנתקות ובתיו נהרסו עד היסוד. חלק מתושביו מתגוררים כיום בישוב שבי שומרון ותושבים אחרים עזבו את צפון השומרון.

לפני מספר שנים הוקמה במקום ישיבת חומש, בה לומדים עשרות תלמידים, שחלקם משתייכים למה שנקרא "נוער הגבעות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר