לקראת לילה סוער?

הקבינט: אם יחודשו הרקטות נגיב בעוצמה

אחרי לילות לא שקטים בהם שוגרו עשרות רקטות מעזה לישראל, הוציא הקבינט המדיני-ביטחוני הודעת אזהרה בה הבטיח, "תגובה עוצמתית אם הירי מעזה יתחדש" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
רקטות (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

לאחר מספר לילות בהם בוצעו שיגורי רקטות משטח הרצועה אל עבר שטחי ישראל, התכנס היום (שני) הקבינט המדיני בטחוני לדיונים בטיפול בשיגורי הרקטות לדרום הארץ.

למרות ההסלמה שהגיעה מהצד האיסלמי, ישראל לא מעוניינת להגיע להסלמה, אך שרי הקבינט נחושים להגיב בעוצמה במידה ותהיה הסלמה נוספת.

בשל הרגישות במישור הדיפלומטי, קשה לדעת מה יוחלט בסופו של דבר, אך חברי הקבינט כונסו כדי לאשר את המבצע במידה ותהיה הסלמה.

לדברי בכירים בצבא, חמאס מעביר לפיהם אינו מעוניין בהסלמה וכי הוא מנסה לרסן את הג'יהאד האיסלאמי מלהמשיך בשיגורי רקטות לעבר ישראל.

מוקדם יותר היום, פורסם כי ישראל החליטה על צמצמום מרחב הדיג בעזה, בשל ירי הרקטות. בחמאס תקפו את ישראל על ההחלטה ואמרו כי "סגירת הים של רצועת עזה בפני דייגים היא פגיעה בוטה בזכויותיהם וסוג של תוקפנות מתמשכת נגד עמנו. המדיניות התוקפנית של ישראל כלפי העם הפלסטיני שלנו לא תשבור את רוח העמידה האיתנה שלו או תחליש את זרועו ותגביל את נחישותה. לא נקבל אמצעי הגבלה ולחץ על העם הפלסטיני, וישראל תישא בתוצאות ההתנהגות התוקפנית שלה".

המתיחות בדרום החלה כבר בסוף השבוע עם ירי של 36 רקטות שהביאו לתקיפה של חיל האוויר בעזה. ההערכה היא שהירי קשור למתיחות ולאלימות המיותרת בין יהודים לערבים בירושלים, וכן לבחירות ברשות הפלסטינית הקרבות ובאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר