הכאוס בממשלה

גנץ פונה לבנט: "נתניהו מפר את ההסכמים; צריך שינוי"

יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ תקף את רוה"מ נתניהו על התנהלותו בשאלת מינוי שר המשפטים וכינה אותה "מזימת אפריל" • גנץ פנה לח"כים האחרים לחתור להחלפת השלטון • צפו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד מלכה)

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מסר הערב (שלישי) הצהרה לתקשורת בעקבות אירועי היום בממשלה, שהסתיימו במינוי אופיר אקוניס לשר המשפטים, מינוי שהוכרז ע"י היועמ"ש אביחי מנדלבליט כלא חוקי.

"נפל דבר בישראל. בישיבת הממשלה שנערכה היום ניסה רה"מ לדרוס באופן מתוכנן ומכוון את שלטון החוק. ניסה ונכשל", פתח גנץ את דבריו. "הוא ניסה לרמוס את שלטון החוק ולחתור תחת יסודות הדמוקרטיה בישראל. כל זאת בחסות ניהול ישיבת הממשלה".

גנץ שב והדגיש כי לא יסכים למינוי אדם אחר מלבדו לתפקיד שר המשפטים: "מזה כשנה ניצבת כחול לבן בראשותי מול כל ניסיון כזה, ומונעת בגופה ממי שנגדו כתב אישום חמור לפגוע במערכות שלטון החוק. זו בדיוק הסיבה שאני עומד על המינוי שלי לשר המשפטים עד שתקום ממשלה אחרת".

גנץ הודיע כי פנה לבג"ץ בבקשה שמינויו - שנפל בממשלה - יהיה מיידי: "עם סיום ישיבת הממשלה פניתי לשופטי בג"ץ וביקשתי מהם לעצור את הפגיעה של ראש הממשלה באזרחים ובמנהל התקין, ולהודיע על מינוי שלי לשר משפטים בכדי שממשלת ישראל תוכל לתפקד כנדרש בכל תחומי העשייה. אזרחי ישראל, אמרנו לכם שיש מזימת אפריל - והיום קיבלנו את ההמחשה שלה".

בסיום דבריו התייחס שר הביטחון גנץ למו"מ הפוליטי, ופנה לראשי ימינה ותקווה חדשה, נפתלי בנט וגדעון סער, להקים את ממשלת השינוי שתחליף את בנימין נתניהו: "אני קורא לכל חברי הכנסת שדואגים למדינת ישראל להצטרף למאמץ להקמת ממשלת שינוי. זהו צו השעה", אמר גנץ. "אני קורא גם לחברי הכנסת שמתלבטים: נתניהו מפר את ההסכם פעם אחר פעם. כך הוא ינהג גם בהסכמים אחרים. אין לו מילה והשיקול האישי אצלו גובר על כל שיקול אחר. זהו צו השעה, להתגבר על כל המחלוקות. ישראל זקוקה לממשלה ממלכתית ששומרת בראש ובראשונה על יסודות הדמוקרטיה בישראל, שנתניהו מבקש לחתור תחתיהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר