הבכירים נפגשו

ראש המל"ל שמע: "ביידן תומך בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

בסיום פגישה שקיים ראש המל"ל, מאיר בן שבת, עם ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, לדיון על הסכם הגרעין האיראני, הודיעה ארה"ב כי ביידן תומך בזכות ישראל להגן על עצמה (מדיני)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב (צילום: צוותו של ביידן)

המאמצים לחזרה אמריקנית להסכם הגרעין מול איראן נמשכים. אתמול (שלישי), נפגשו נציגי המעצמות והאיראנים פעם נוספת בוינה ודנו בנושא ועל פי הדיווחים הצדדים החליטו על האצת המשא ומתן לחזרה להסכם. האמריקנים דוחפים כעת לחזרה להסכם והשליח המיוחד של ביידן לנושא הגיע אף הוא לאזור כדי להתעדכן בנושא.

במקביל, ישראל שלחה משלחת מיוחדת לוושינגטון כדי להביע את דאגתה מההסכם. ראש המל"ל מאיר בן שבת נועד אתמול בשגרירות ישראל בוושינגטון עם היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, שעדכן את בן שבת בהתפתחויות במו"מ והדגיש כי האמריקנים מתכוונים להתייעץ עם ישראל באופן הדוק על הנושא. בן שבת העביר את העמדה הישראלית שמתנגדת נחרצות לחזרה אמריקנית להסכם.

בהודעת הבית הלבן בתום הפגישה בין השניים נמסר כי סאליבן ובן שבת הסכימו כי פעילותה האזורית של איראן מהווה איום משמעותי, כשבהודעה מודגש כי הנשיא ביידן מכיר בזכותה של ישראל להגן על עצמה.

מאיר בן שבת

על פי הודעת הבית הלבן, במהלך הפגישה הוסכם להקים צוות משותף שידון באיום של כלי טיס בלתי מאוישים וטילים מדויקים שאיראן מספקת לארגוני טרור ושלוחותיה במזרח התיכון.

בהודעה נמסר עוד כי שני הצדדים הביעו דאגה לגבי המתיחות בירושלים בשבועות האחרונים, והצד האמריקני בירך את קריאתה של ישראל להרגעת הרוחות. בנוסף, ארה"ב גינתה את ירי הרקטות מעזה והדגישה כי היא עושה מאמצים לקדם שלום בין ישראל לפלסטינים על בסיס פתרון שתי המדינות.

בנוסף, גם ראש המוסד יוסי כהן יקיים בימים הקרובים פגישות עבודה בארצות הברית עם סאליבן, שר החוץ אנתוני בלינקן, ראש המודיעין הלאומי אבריל היינס, ראש ה-CIA ויליאם ברנס ויו"ר המטות המשולבים הגנרל מארק מילי. בשיחות ידונו בפרויקט הגרעין האיראני ובהתנהגותה של איראן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר