בדרך למירון

עם ברביקיו ותמרים: כך הנהגים ישברו את צום הרמדאן

מאות מנהגי האוטובוס האמורים להוביל את ההמונים למירון, הם נהגים ערבים. בשל כך, חברות האוטובוסים נערכו מראש מה לתת לנהגים הערבים - לשבירת צום הרמאדן (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: דוד כהן - פלאש 90)

שעת השיא של הנסיעה למירון - תהיה מחר (חמישי) לקראת ערב, אז יעלו המונים לפקוד את קבר הרשב"י במירון, באותו הזמן חברות האוטובוסים מארגנים למאות הנהגים הערבים ארוחה לקראת סיום צום הרמאדן.

כחלק מההיערכות למבצע התחבורתי הגדול בישראל, במשרד התחבורה ובחברות המפעילות את התח"צ נערכים להקל על הנהגים הצמים בשל חודש הרמדאן, ולאפשר להם להמשיך ולשרת את באי ההילולה. זאת כחלק המערכת מצב והפקת הלקחים אותה קיים סגן שר התחבורה אורי מקלב הבוקר.

מפעילי התחבורה הציבורית נערכו מבעוד מועד לאספקת מזון לאלפי הנהגים המשתתפים במבצע בעת שבירת הצום באופן שלא יפגע במערך ההיסעים.

ל'כיכר השבת' נודע כי בחברת אגד יערכו סעודה בשרית מיוחדת לנהגים, ואילו בחברת אפיקים יציידו את הנהגים במארזי מזון ובחברת קווים יחלקו לנהגים תמרים ומיני מתיקה.

על פי התוכנית, במהלך שעת שבירת הצום ישובצו נהגים שאינם צמים ודיילים מיוחדים של החברות יחלקו קודם מועד שבירת צום הרמאדן במבצע לוגיסטי רחב המתפרס על פני כל הארץ ערכות מיוחדות לנהגים המבקשים לשבור את הצום.

במשרד התחבורה מזכירים לציבור באי ההילולה: "מדובר בנסיעה ארוכה המתבצעת תחת לוח זמנים מאתגר, כאשר הנהגים הם החוליה החשובה ביותר בהצלחת המבצע".

"גלו אורך רוח, סבלנות והתחשבות בנהגים העובדים שעות ארוכות במטרה להעלות את הנוסעים מכל רחבי הארץ למירון במטרה לאפשר נסיעה נוחה, בטוחה וללא עיכובים מיותרים".

סגן השר מקלב וצמרת המשרד סיירו כאמור הבוקר בחפ"ק המיוחד ביישוב מירון שהוקם לניהול המבצע וקיבלו סקירה מלאה מגורמי המקצוע. במפגש הציג הצוות המקצועי את הפעולות שנעשו בישורת האחרונה במסגרת ההיערכות, הוצגו תרחישים שונים ומגוון רחב של פתרונות שנוצרו כלקח משנים עברו.

נהג חרדי מתרגש לקראת מבצע מירון

מלבד מקלב, נטלו חלק בישיבה המקצועית מנכ"ל המשרד עופר מלכה, ראש הרשות לתחבורה ציבורית יעקב נתניהו, ראש רשות רישוי ותח"צ - נעה אבירם, בכירי המחוז הצפוני באגף התנועה של משטרת ישראל ונציגי אגף התנועה, ובכירים מטעם החברות המפעילות את התחבורה הציבורית שיסיעו את החוגגים מהערים השונות ברחבי הארץ אל מירון ובחזרה.

משרד התחבורה ציין כי הוא ערוך להסיע את מאות אלפי החוגגים המבקשים להשתתף בהילולה במירון.

במהלך היום נערכו סימולציות שונות של הפעלת המבצע כמתוכנן ונבדקו הטרמינלים והחניונים שיאכלסו את כלי הרכב. בין היתר, צוין כי השנה יורחב לראשונה שימוש ברחפנים, עליהם יתצפתו בקרים, במטרה לכוון את התחבורה הציבורית וכן יבוצע מעקב מדוקדק אחר נתוני הנוסעים והתחבורה הציבורית למירון וממנה, על מנת לבצע הפקת לקחים ולשפר את התחבורה הציבורית לשנים הבאות.

בין הבשורות שהוצגו בישיבה; השנה יופעל לראשונה חניון כחל, שישמש כחניון לכלי רכב פרטיים ויספק 3000 מקומות חניה, במקום 1200 מקומות החנייה שהוקצו לכלי הרכב הפרטיים עד כה. כמו כן, השנה נוספו לראשונה 20 רכבות מיוחדות שישנעו קרוב ל-600 נוסעים בכל רכבת, בנוסף לרכבות הסדירות ותגבור השאטלים מהחניונים אל ההר.

גורמי המקצוע ציינו במהלך הישיבה כי הדרך המועדפת להגיע להילולה הינה שימוש ברכבות, על פני רכבים פרטיים ואוטובוסים, זאת לאור דיוק הזמנים והנוחות המירבית - ללא צורך בעצירות התרעננות – תוך התאמת הנסיעה לילדים.

יודגש כי הנסיעה בתחבורה הציבורית, באוטובוסים וברכבות, הנה ברכישת כרטיס מראש, לכל נוסע ולכל גיל. הגורמים ציינו כי יערכו ביקורות דרכים באוטובוסים, בכדי לוודא שנוסעים משתמשים בכרטיסים בהתאם לשעות והיעדים אותם הזמינו מראש.

סגן השר מקלב ציין כי מדובר באירוע התחבורתי הגדול ביותר שמתקיים במדינה. "אינו דומה ל"ג בעומר בכל שנה למה שקורה השנה. אנחנו ביום שישי, זה אירוע מורכב שהתרחש בפעם האחרונה לפני 13 שנה. מירון לאורך כל השנה הוא המקום המתוייר ביותר אחרי הכותל, ובנוסף אנחנו אחרי שנה שלא היינו פה במירון בגלל הקורונה ואנשים רוצים להגיע לפה. נעשתה עבודת הכנה מקיפה שאני שותף לה ומכיר אותה ולכן אני מבקש להודות לכם, אנשי המקצוע".

מקלב הוסיף: "למרות הקורונה, נערכנו במשרד לקיום אירוע במתכונת רגילה למרות שהיתה אי ודאות, הממשלה קיבלה החלטה שממחר יוסרו הגבלות בתחבורה הציבורית וזו בשורה משמחת. אנחנו רואים על פי רכישת הכרטיסים שהציבור מעוניין להגיע ומקווים בעזרת ה׳ לאפשר לכל מי שחפץ הגעה נוחה ובטוחה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר