לכבוד שבת

מתכון לפום אנה: שכבות תפוחי אדמה מטוגנים בסגנון צרפתי

מי יכול היה לנחש שתפוח האדמה הצנוע - הירק הגדל בעפר - יכול להפוך לתוספת שהיא בעצם יצירת אמנות? ובכן, הצרפתים, כאמור. הכירו את pommes Anna, מתכון קלאסי שדורש מעט יותר ממרגרינה, מלח ותפודים ברגע שמבינים את הטכניקה ליצירתו (מתכונים, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
פום אנה: שכבות תפוחי אדמה מטוגנים בסגנון צרפתי (צילום: שאטרסטוק)
זמן הכנה30 דק'
רמת קושיבינוני
פרווה

רכיבים

  • 3 כפות מרגרינה בטעם חמאה, מחולקות
  • שמן זית
  • 3 תפוחי אדמה גדולים, מנוקים אך לא קלופים
  • מלח גס
  • עירית קצוצה טריה - לקישוט (לא חובה)

אופן ההכנה:

1. במחבת עם קוטר 25 ס"מ, ממסים את המרגרינה על אש בינונית. לאחר שהיא נמסה, מכבים את האש בזמן הכנת תפוחי האדמה.

2. בעזרת מנדולינה חותכים את תפוחי האדמה לפרוסות דקיקות מספיק כך שיהיו גמישות, אך לא דקות עד כדי שריפתן, בעובי של כ-1.25 סנטימטרים. אם אין מנדולינה, משתמשים בסכין מטבח חדה מאד - הפרוסות יהיו כפריות יותר, אבל זה בסדר כל עוד כולן באותו עובי.

3. מסדרים את פרוסות תפוחי האדמה במחבת, במעגלים. מזלפים מעל השכבה הראשונה שמן זית ומתבלים במלח. חוזרים על תהליך זה פעמיים נוספות, כך שמתקבלות שלוש שכבות.

4. מחזירים את האש לבינונית ומבשלים את תפוחי האדמה ללא כיסוי, עד שהמרגרינה מתחילה לרחוש, כ-5 דקות. מכסים את המחבת וממשיכים לבשל עוד כ-2 דקות. (האדים יעזרו לכל השכבות להתבשל.)

5. מסירים את המכסה ומנערים את המחבת כדי לראות אם תפוחי האדמה נדבקים זה לזה - ברגע שזה קורה, הם מוכנים להיפוך. (הם צריכים להריח גם מבושלים ולהיראות זהובים בתחתית.) כדי להפוך את תפוחי האדמה, מסירים את המחבת מהאש, מניחים צלחת מעל המחבת והופכים בזהירות את המחבת. בעזרת מרית מחליקים את תפוחי האדמה ההפוכים חזרה למחבת ומחזירים לאש. מבשלים את הצד השני עד להזהבה ופריכות, בערך 8 דקות. מעבירים לצלחת הגשה, מתבלים במלח ומקשטים בעירית (אם משתמשים). פורסים לרבעים לפני ההגשה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר