בדקו בסקר

הפלונטר הפוליטי: ב'ליכוד' בוחנים ריצה של בנט ונתניהו?

על אף הדיווחים שבנט הגיע להחלטה כי ברצונו להיות ראש ממשלת 'גוש השינוי', בימים האחרונים סקר אנונימי בודק אפשרות שבה נתניהו ובנט ירוצו יחד לראשות הממשלה בבחירה ישירה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו ובנט. ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

ארבעה ימים לפקיעת המנדט של נתניהו: הפלונטר הפוליטי המורכב ואי ההצלחה של שני הגושים להקים ממשלה, מוציאה אפשרות חדשה, אותה לכאורה בוחנת מפלגת הליכוד, שבמסגרתה יערכו בחירות ישירות לראשות הממשלה.

על פי הדיווח של עמית סגל ב'החדשות', בימים אחרונים ישנו סקר אינטרנטי, שככל הנראה מפלגת הליכוד הליכוד עומדת מאחוריו, הבוחן אפשרות, שראש הממשלה בנימין נתניהו ונפתלי בנט ירוצו יחד בפתק אחד בבחירות ישירות לראשות הממשלה.

לפי הדיווח של סגל, את האפשרות בודקת לכאורה הליכוד, והמודל הוא הבחירות בארצות הבחירות, שם הנשיא וסגניתו נבחרים בפתק אחד.

על פי ההצעה, בנט יחבור שוב לגוש הימין, והחוק לבחירה ישירה יעבור בכנסת, אך בפתק של נתניהו יהיה כתוב גם בנט כראש ממשל בשנה הראשונה להקמת הקואליציה.

בסקר האינטרנטי נשאלו הנסקרים: "אם היו בחירות ישירות לראשות הממשלה, כאשר נתניהו ובנט היו מתמודדים במשותף כאשר נתניהו ל-3 שנים ובנט לשנה, וגם לפיד וגנץ היו מתמודדים כל אחד בנפרד - למי היית מצביע/ה?".

כזכור, אמש נחשף ב'כיכר השבת', כי חברת הכנסת אילת שקד, שוב חברה לבנט והיא מעוניינת לחבור אליו לקואליציה בכל גוש שייבחר.

יצוין, כי עד השבוע נמנעה שקד מלפעול מעשית להרכבת ממשלת אחדות אלא חתרה לממשלה ימין, אך היא הבינה שאחרי הסיפור שלשום (אי מינוי שר המשפטים גנץ והחלטת רה"מ נתניהו להפר את דברי היועמ"ש מנדלבליט. ר"כ) היא תלך עם בנט לממשלת שינוי, או כפי ההצעה החדשה, לממשלה בראשות נתניהו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר