'צאן ללא רועה'

ביטול מחאת הפלג בדרך למירון: אחרי חילוקי דעות פנימיים

'מחאת הענק' בדרך למירון, עליה הודיעו עסקני הפלג, בוטלה, כך מתברר, אחרי שהגר"צ פרידמן הביע את זעמו על התנהלות העסקנים ואמר: 'לא מפריעים לתפילת יהודים כדי לפתור בעיה אחרת' (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגאון רבי צבי פרידמן (ארכיון כיכר השבת)

פרסום ראשון: מאחורי ביטול מחאות 'הפלג' בדרך למירון, על מעצרו של בן ישיבה עריק, עומדת סערה פנימית בקרב הנהגת הפלג, ולא שחרורו הצפוי של העריק בלבד כפי שהוצג לתקשורת.

כזכור, תלמיד הישיבה נעצר סמוך לקבר הרשב"י, ובדיקה קצרה במסוף המשטרתי העלתה כי הינו מוגדר כעריק משירות בצה"ל, משום שלא התייצב בלשכת גיוס כדי לקבל פטור, כדעת רבותיו.

בעקבות כך יצאה הודעה רשמית מעסקני 'הפלג', בה נכתב על כוונתם לצאת "להפגנות ענק, בין היתר בדרכים המובילות להר מירון, וביניהן כביש 6 ו-2".

היום נמסר מטעמם על ביטול הפגנה זו - על רקע מה שהוצג ככניעה של שלטונות צה"ל, שהחליטו לשחרר את תלמיד הישיבה ממעצרו ביום שני הקרוב.

אך כעת חושף 'כיכר השבת' את ההתרחשויות מאחורי הקלעים של ביטול ההפגנות, שהיו צפויות לשבש את העלייה ההמונית לציונו של רשב"י בל"ג בעומר: התנגדות זועמת של רבני הפלג.

הפגנה על מעצר עריק. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

וכך מגולל את השתלשלות העניינים מקורבו של הגר"צ פרידמן, ממנהיגיו הרוחניים של הפלג: "מדובר בבחור שמשפחתו נמנית על מצביע ש"ס, אך הוא לומד בישיבת דעת אליהו של הרב עלזאס, בשכונת רמות בירושלים, המשתייכת לפלג ומצייתת להוראות הגר"א דויטש".

"בגלל האיסור בישיבה לנסוע למירון בל"ג בעומר, החליט הבחור להקדים ולנסוע עוד קודם להתפלל על קבר הרשב"י. לאחר התפילה הוא החל להתעמת עם שוטר חרדי, איש חסידות קרלין, וזעק לעברו 'חרד"ק, פושטק' וכדומה".

"כשהוא נעצר, והתברר שהוא עריק מצה"ל, הבחור לא הצליח לעדכן בכך את עסקני הפלג מיד (כפי שהם מורים תמיד. ח"ב), משום שאינו מחזיק ברשותו טלפון נייד, ולכן דבר מעצרו נודע רק למחרת".

בשלב זה, כך נודע ל'כיכר השבת' התכנסו בכירי עסקני הפלג, כדי לבחון את הדרכים התקשורתיות להתמודד עם האירוע, והוציאו הודעה רשמית בה נכתב כי נשקלת האפשרות לחסום את הדרכים למירון בל"ג בעומר, זאת עוד טרם התקבל לכך האישור מפי רבני הפלג.

כאשר המחאה המתוכננת הגיעה לאוזניו של הגאון רבי צבי פרידמן, ממנהיגי הפלג הבכירים, הוא הודיע בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, כי הוא מתנגד לכך.

"ר' צבי כעס על זה מאוד ואמר: אנחנו רואים בחוש את ההשלכות של מה שנעשה בתקופה האחרונה, כאשר העיתון (הפלס) והנערים השולטים בו... לא מתייעצים עם שום דמות רבנית".

"רואים שהם מגיעים למה שמתואר בכתובים 'כצאן ללא רועה' ו'נערים משלו בנו, פורק אין מידם'. יש דברים שלא מאיימים עליהם", הוסיף הגר"צ פרידמן; "לא מפריעים לתפילה של רבבות עמך ישראל כדי לפתור בעיה אחרת".

גורם ב'הפלג' אומר ל'כיכר השבת' לסיכום: "לא ייתכן שאברכים צעירים, בני 30 עד 40, מגדירים את עצמם כרבנים ומוציאים הודעות שגוררות אחריהן נערים למעשים שלא מקובלים על שום דמות תורנית - גם הגר"א דויטש לא היה מעורב בהודעה הזו - וללא התייעצות עם אף אחד מחברי המועצת שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר