פרסום ראשון

בוטלו עשרות כתבי אישום לחרדים שהפרו "תקנות קורונה"

עשרות חרדים יכולים לנשום לרווחה; היועמ"ש הודיע על ביטול כתבי אישום שהוגשו נגדם על תפילות במרחב הציבורי במהלך הקורונה. אחת הסיבות, שנחשפה ב'כיכר', קנסות שניתנו בלי סמכות (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
מעצר חרדי שהתפלל בעת הסגר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: כתבי אישום שהוגשו נגד עשרות חרדים, בשל תפילה במרחב הציבורי בניגוד לתקנות הקורונה, בוטלו היום (חמישי).

הודעה לקונית קצרה ששוגרה לבית המשפט, מטעם היועץ המשפטי לממשלה, מורה על מפנה דרמטי בעמדת המדינה לגבי כתבי האישום שהוגשו, נגד כארבעים חרדים שהפרו את ההוראות בתפילתם במהלך הסגר.

עו"ד יהושע דה-האן, התובע בכתבי אישום אלו, מול ההגנה בראשות עו"ד מנחם שטאובר, כתב לבית המשפט לעניינים מקומיים בבני ברק, כי הוא מוסמך מטעם היועץ המשפטי לממשלה, להודיע "על חזרת המאשימה מהאישומים".

"התובע מתכבד להודיע לבית המשפט הנכבד, כי הוא חוזר בו מכל האישומים שבכתבי האישום, בתיקים שבכותרת, נגד כלל הנאשמים", עדכן הפרקליט הבכיר.

והסיבה לכך, כפי שמוסבר: "בעקבות בדיקה חוזרת שנעשתה על ידי התביעה המקומית, בה נמצא כי נפלו פגמים מהותיים בהודעות הקנס שהוטלו ושעומדות בבסיס האישומים".

"נוכח הפגמים האמורים, המליצה התביעה המקומית לפרקליטות המדינה על חזרה מכלל האישומים, ופרקליטות המדינה הורתה על חזרה מהאישומים לאחר בחינת הדברים".

כמו כן, "הואיל והתובע חוזר בו מהאישומים, לפני תשובת הנאשמים לאישומים, מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על ביטול האישומים, בהתאם להוראת סעיף 94(א) לחוק סדר הדין הפלילי, תשמ"ב-1982".

אחד הפגמים שציינה התביעה, באשר לקנסות, שבגינם בוטלו האישומים, היא העובדה שנחשפה ב'כיכר השבת', לפיה פקחי רשויות מקומיות לא הוסמכו לאכוף את תקנות הקורונה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר