המו"מ נמשך

לפיד: "איש באמונתו יחיה וישמע חנן בן ארי"

צוותי המשו"מ של 'ימינה', 'יש עתיד' ו'תקווה חדשה' נפגשים כבר שעות רבות בניסיון להגיע להסכמות בדרך לממשלה. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הסביר את המצב, בפוסט מקורי (פוליטי)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הערב (חמישי), נמסר כי צוותי המו"מ של ימינה, יש עתיד ותקווה חדשה נפגשים מאז שעות הבוקר. הצוותים דנים בדרישות הצדדים ובצעדים הנדרשים להרכבת ממשלה.

יו"ר יש עתיד ח"כ יאיר לפיד פרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסט ארוך בו הוא מסביר את המצב הפוליטי והמשא ומתן: "על מה אנחנו כבר מסכימים? אנחנו מסכימים שצריך ממשלה מתפקדת, הוגנת, שבה יש בין השותפים כבוד הדדי ורצון לעבוד יחד. אנחנו חושבים שהגינות היא כלי עבודה. אנשים שלא מרמים אחד את השני יצליחו יותר. אנחנו מסכימים לבוא בטוב".

"אנחנו אנשים מאמינים, כל אחד בדרכו, ומסכימים שישראל היא ארצו של העם היהודי, שהתנ"ך הוא המנדט שלנו, שיש לנו זכות מלאה על המקום הזה. אנחנו גם קראנו בתנ"ך ש"כְּאֶזְרָח מִכֶּם יִהְיֶה לָכֶם הַגֵּר הַגָּר אִתְּכֶם וְאָהַבְתָּ לוֹ כָּמוֹךָ." כך שיש לנו מחוייבות לנהוג אחרת וטוב יותר באזרחים הלא יהודים של ישראל", מצהיר לפיד.

"אנחנו מסכימים שהממשלה שצריכה לקום לא צריכה להיות "ממשלת שמאל" או "ממשלת ימין", אלא ממשלה של פטריוטים ישראלים חרוצים שרוצים שיהיה לכל ילד בישראל, מצפון עד דרום, בעיר ובכפר, בית ספר טוב עם המורים הטובים ביותר, וכן, גם עם אינטרנט מהיר".

"אנחנו מסכימים שבענייני דת ומדינה צריך לנהוג בחוכמה ובעיקר בזהירות. פוליטיקה ודת הם ערבוב בעייתי ואין לנו עניין לדרוס אף אחד. הנושאים שנמצאים במחלוקת ברורים לכל הצדדים, ועכשיו העת לחפש גם אחר הנושאים עליהם יש הסכמות. איש באמונתו יחיה וישמע חנן בן ארי", התלוצץ לפיד.

"אנחנו מסכימים שצריך להשקיע הרבה יותר בבתי חולים ובהשכלה, והרבה פחות בפוליטיקאים ומפלגות. הרבה יותר באנשים שעובדים קשה, והרבה פחות בג'ובים ומקורבים. הרבה יותר בתחבורה ציבורית ובאיכות הסביבה, והרבה פחות במכרזים תפורים וקומבינות", כתב יו"ר יש עתיד שרואה עכשיו את מושבי העור של הממשלה קרובים מתמיד.

"אנחנו מסכימים שזיו שילון אחלה בנאדם וזה ממש טוב שהוא מטפל עכשיו בנושא נכי צה"ל. הוא מעורר בנו השראה משום שהוא מייצג את הישראליות עליה אנחנו מסכימים: זו שלא שואלת מה מגיע לי, אלא מה עלי לעשות", כתב לפיד.

"אנחנו מסכימים שמערכת הבריאות במשבר עמוק וצריכה השקעה מסיבית בציוד ובאנשים המופלאים העובדים בה. זה נראה לנו הרבה יותר חשוב מעוד נאום במליאה או ראיון שבו נשמיץ אחד את השני. אנחנו מסכימים שהדרך שבה אנחנו מדברים אחד לשני – בתקשורת, ברשתות החברתיות, מהפודיום – גורמת לאנשים להתבייש במנהיגים שלהם, לריב יותר, לשנוא אחד את השני. אנחנו רוצים שזה ייפסק. תמיד יהיו אלה שיצעקו, אבל אנחנו מסכימים שעכשיו תורם של אלה שגם יודעים להקשיב, לדבר".

לפיד הצהיר כי הצעד הראשון יהיה הגבלת הקדנציות לראשות הממשלה, "אנחנו מסכימים שהגיע הזמן לחילופי דורות בהנהגה הישראלית. אנחנו יודעים אגב שיבוא יום, כנראה לא מאוד רחוק, שמישהו יסתכל עלינו ויגיד שצריך להחליף גם אותנו. הוא יצדק. בגלל זה מקובל על כולנו שהחוק הראשון שצריך להעביר הוא הגבלת קדנציות לראש הממשלה. אנחנו מסכימים שהחוזה בין העם להנהגה הוא שאנחנו נשרת את הציבור, ולא שהציבור ישרת אותנו".

"אנחנו מסכימים, קצת בצער, שאם אכן תקום פה ממשלת אחדות ישראלית היא לא תהיה מושלמת. לא יהיו בה אנשים מושלמים (יש אנשים כאלה?), והיא תגרום לכולנו לעשות פשרות שלא נאהב. יהיו גם מי שיחשבו, כל אחד מהזווית שלו, שאנחנו צריכים היינו להתעקש יותר ולעשות יותר. זה בסדר לגמרי. זה מה שקורה כשאנשים שונים זה מזה מחליטים לשתף פעולה. במובן מסויים, זה גם יהיה הכוח שלנו. ההזדמנות להזכיר לעצמנו, ולאזרחי ישראל, שמדינה היא מקום שבו אנשים שונים מאוד מוכנים לעבוד יחד למען מטרה שהיא הרבה יותר גדולה מהם. הזדמנות להזכיר לעצמנו אמת עמוקה שקצת נשכחה מלב בשנים האחרונות, שבסופו של יום, וגם בראשיתו - אנשים אחים אנחנו", כתב לפיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר