המגעים 'נמרחים'

הדרישה עבור שקד שתוקעת את המשא ומתן

עוד יום עובר בדרך ללקיחת מנדט הרכבת הממשלה מנתניהו, ובמחנה הנגדי תוהים האם התנהלות 'ימינה', המציבה דרישה מיניסטריאלית עיקשת, מסתירה מזימה שתהפוך הכל (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שקד (צילום: Flash90)

אחרי עוד יום של משא ומתן בין ימינה, יש עתיד ותקווה חדשה, על הרכבת ממשלה על ידי הגוש המתנגד לנתניהו, מתברר כי יו"ר 'ימינה' בנט דורש עבור עמיתתו ח"כ איילת שקד את תיק המשפטים - במה שצפוי לעכב עוד יותר את ההגעה לסיום מוצלח של המו"מ.

המגעים להקמת ממשלת בנט-לפיד בנט מתנהלים גם כך בעצלתיים, לפי הפרשן עמית סגל, וכעת עם הדרישה לחזרתה של שקד למשרד המשפטים, בנוסף לכהונת בנט בראשות הממשלה, גם ב'תקווה חדשה' של סער, שכוחה דומה לשל 'ימינה', עשויים לדרוש את תיקי הביטחון והאוצר.

כזכור, מלבד דרישותיו האנטי דתיות והווטו על המפלגות החרדיות, חושק יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן גם בתיק האוצר - תסריט ממנו חושש מאוד הציבור החרדי, בשל הגזירות הקשות שאיווט צפוי להטיל עליו באמצעותו.

יו"ר 'ימינה' בנט, השבוע (צילום: ערוץ כנסת. תמונה: Yonatan Sindel/Flash90)

ההתעקשות על משרד המשפטים לאיילת שקד, מצטרפת לעובדה שב'ימינה' משום מה מדגישים כל העת את הצורך בהגעה להסכמות עד סוף השבוע הזה, בעוד שלכאורה יש זמן, כי רק בשבוע הבא המנדט יילקח מנתניהו.

לפי פרשן 'חדשות 12', בעקבות כל זאת תוהים בגוש הנגדי לנתניהו האם מסתתר כאן רצון לפיצוץ המו"מ, לטובת המזימה הבאה: עסקה עם הליכוד להמלצה על בנט בפני הנשיא, כאשר הוא יהיה ראש ממשלה ראשון ברוטציה, ואחריו נתניהו, ובינתיים 'הוועדה המסדרת' של הכנסת לא תעבור לידיים עוינות לליכוד ויתאפשר לאשר בכנסת את חוק הבחירות הישירות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר