החגיגות במירון

מפקד מחוז צפון במשטרה: "היו מהומות כי קיצונים ניסו לחבל"

מרוצה מהמתרחש בהר במירון עד כה, צופה פני עתיד לקראת השעות הבאות בהן יגיעו עוד אלפים רבים לחגוג בציון הרשב"י ומסביר מה הפריע היום לקיצונים • ניצב שמעון לביא בראיון (חרדים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

ניצב שמעון לביא, מפקד מחוז צפון של משטרת ישראל, מי שעסוק מאוד ביממות אלו בתוקף היותו הגורם האחראי מטעם המדינה למתנהל בציון הרשב"י במירון, העניק אחרי ההדלקה המרכזית הערב (ל"ג בעומר) ראיון מיוחד מהשטח, ל'כיכר השבת'.

את דברו פתח הקצין הבכיר בהבעת סיפוק: "כפי שאפשר לראות מאחורי, את ההדלקה של חסידות באיאן, יש פה קהל רב, והרבה שמחה. אנחנו פה מצידנו בהקפדה יתרה על הבטיחות".

"נכון לעכשיו עשרות אלפים כבר הגיעו להר, האירוע עובר ללא חריגים, כמתוכנן, אבל אנחנו רק בתחילת הלילה", דואג לביא, "הצפי פה להדלקות נוספות ואלפי חוגגים שיגיעו. חלק גדול מהקהל הגיע כבר אתמול ושלשום, ואנשים נשמעו להמלצות משרד הבריאות והמשטרה".

מפקד המחוז מזכיר: "שנה שעברה היתה שנה עצובה; לא חגגנו את אירועי ל"ג בעומר במירון, בעקבות נגיף הקורונה, וחלק גדול מהקהל שמאוד רצה לבוא, לא הגיע, בשל המגבלות. השנה אנחנו רואים את המוטיבציה של הקהל להגיע למירון, ולחגוג את האירוע החשוב לעם היהודי".

המהומות, מוקדם יותר היום (צילום: כיכר השבת)

בהמשך דבריו התייחס ניצב לביא למהומות שפרצו היום בין חרדים קיצונים לבין שוטרים, בחצר ציון הרשב"י, במהלכן נעצרו מספר קיצונים. "הרקע למהומות הוא מתחם הנשים, שם יש הרכבה של קונסטרוקציה שאמורה לספק בטיחות לנשים".

"לחלק מהקיצונים זה הפריע, והם ניסו לחבל בזה, ואנחנו היינו שם בכדי למנוע את זה; ביצענו מעצרים, ואותם אנשים כעת מאחורי סורג ובריח", עדכן לביא.

ולסיום: "הפעם האחרונה של"ג בעומר יצא ביום שישי, היתה לפני 13 שנה, ב-2008; יש יום אחד של הדלקות, ולא יומיים, וזה מאוד משמעותי, כי הכל מצטמצם. שיאו של האירוע בחצות, ולאחר מכן נראה נסיגה של הקהל בחזרה לבית, כדי להספיק להגיע בנחת לפני שבת".

עם כתב 'כיכר השבת'

צפו בראיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר