טרגדיה בלתי נתפסת

אסון מחריד בהילולא במירון: כ-44 הרוגים ועשרות פצועים

כארבעים וארבעה הרוגים וכ-150 פצועים באסון מחריד בחגיגות ל"ג בעומר בהר מירון, בעקבות דוחק עצום, בהדלקת 'תולדות אהרון'; החגיגות הופסקו לחלוטין, ההר נסגר ורבבות מפונים לבתיהם (בארץ)

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

אסון מירון תשפ"א: כשלושים ושמונה הרוגים וכמאה וחמישים פצועים במירון באירוע מחריד ומזעזע שנגרם ככל הנראה בשל העומס הרב, הדוחק והצפיפות בשביל צר.

כוחות ההצלה פינו מהמקום את כל הפצועים. החגיגות הופסקו כליל, וכלל הציבור הנמצא בהר מירון מתבקש כעת להגיע לתחנות ההסעה והחניונים על מנת שניתן יהיה לפנות את כולם מהמקום. במד"א הדגישו כי מדובר בנפגעים כתוצאה מדוחק ולא מקריסה.

פינוי הפצועים במסוקי חיל האוויר (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

למרכז הרפואי 'זיו' בצפת הגיעו 45 פצועים, 18 מהם במצב קשה, 3 פונו לרמב"ם.

במרכז הרפואי פדה- פוריה בטבריה, נקלטו 17 פצועים, 4 במצב בינוני, 13 במצב קל - בינהם נער בן 15.

למרכז הרפואי לגליל הובאו 24 פצועים, כולם במצב קל, והם עוברים בדיקות בחדר המיון.

אחד הפצועים, צעיר בן 18, תושב ירושלים, הועבר לאישפוז במחלקה כירורגית, גם הוא כאמור במצב קל.

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון - לחצו כאן

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע חריג מאוד בהיקפו ולצערנו נגבו חיי אדם. עשרות מתנדבים של איחוד הצלה השתתפו בפעולות ההחייאה והעניקו סיוע לעשרות נפגעים במצבים שונים - חלקם פונו למרכז הרפואי זיו בצפת וגליל מערבי בנהריה באמבולנסים של איחוד הצלה".

צלם כיכר השבת, חיים גולדברג, שהיה עד ראיה לאסון סיפר, כי "בתוך המתחם הייתה צפיפות מטורפת, אי אפשר היה לצאת או להיכנס, ברגע שמשהו עשה פסיעה כולם זזו מצד לצד. האסון קרה מיד אחרי ההדלקה של האדמו"ר. האנשים רצו לצאת אך לא הצליחו, ביציאה הם פשוט נדחסו אחד על השני".

בעקבות האירוע ומחשש לשלום הציבור מפקד מחוז הצפון במשטרה הורה על עצירה מוחלטת של התחבורה ואיסור כניסה להר מירון. גם השאטלים יפסיקו את פעילותם עד לקבלת אישור ממשטרת ישראל. להר ימשיכו לעלות אוטובוסים ריקים לטובת הורדת נוסעים.

כוחות מד"א בזירת האסון (צילום: חן יסניץ , תיעוד מבצעי מד"א)

במשטרה עדכננו כי כלל המבקרים בהר מירון עושים דרכם לאוטובוסים וכלי הרכב על מנת להתפנות מהמקום. במחלפים עין תות, אליקיים, גולני ואחיהוד מתבצעות חסימות לכיוון צפון ואוטובוסים שאמורים להגיע להר מירון מופנים בחזרה לכיוון דרום. "אנו מבקשים מציבור המבקרים הנמצאים בדרכם להר מירון לשוב על עקבותיהם ולאפשר את פינוי ההר ממבקרים. יש להישמע להוראות השוטרים ולפעול בהתאם", מסר דובר המשטרה.

במשרד התחבורה הודיעו, כי בעקבות החלטת משטרת ישראל כל האוטובוסים והרכבות שבדרך למירון שבים לנקודות היציאה. האירוע הסתיים ולא יוסעו עוד אנשים למקום.

דובר צה"ל מסר, כי לפני זמן קצר הוקפצו לוחמי חטיבת החילוץ והוזנקו מסוקי חיל האוויר עם לוחמי יחידת 669 לסייע בנקודת קריסת הגג בהר מירון.

שימו לב אלו הם מרכזי המידע:

נהריה 049850505

נהריה חירום 1255141

זיו 046828838

זיו חירום 1255161

פוריה 046652211

נעדרים- *1201

הצטרפו לתפילות על הפצועים הרבים

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר