אסון מירון תשפ"א

נתניהו מבקש להכריז יום אבל לאומי ביום ראשון

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לאזור האסון בהר מירון ושמע סקירות במקום מהשר לביטחון פנים, מפכ״ל המשטרה וגורמים נוספים והכריז על כוונתו להכריז יום אבל (חדשות, ארץ)

(צילום: עומר מירון, קובי גדעון, לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע לאזור האסון בהר מירון ושמע סקירות במקום מהשר לביטחון פנים, מפכ״ל המשטרה וגורמים נוספים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אסון הר מירון הוא מן האסונות הכבדים ביותר שפקדו את מדינת ישראל. אנחנו דואבים על הנספים, ליבנו עם המשפחות וגם עם הפצועים שאנחנו מייחלים להחלמתם המלאה".

"היו פה מראות קורעי לב, אנשים שנמחצו אל המוות, כולל ילדים. חלק גדול מהנספים עדיין לא זוהה ואני מבקש להימנע מהפצת שמועות ברשתות החברתיות כי הדבר הזה קורע את לב המשפחות. תנו לרשויות לעבוד", ביקש נתניהו.

"אני חייב גם לציין שהיתה פה פעולת חילוץ מהירה של המשטרה, כוחות החילוץ והביטחון ואנחנו אסירי תודה להם - הם מנעו אסון גדול בהרבה. אנחנו נערוך בדיקה יסודית, רצינית ומעמיקה כדי להבטיח שאסון כזה לא ישנה", הבטיח ראש הממשלה.

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון לחצו כאן

"אני מבקש להכריז ביום ראשון על יום אבל לאומי. בואו נתייחד כולנו עם היגון של המשפחות ותפילה לשלום הפצועים", הודיע נתניהו.

במקביל, שר הביטחון בני גנץ, קיים חיתוך מצב עם הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי וכן עם גורמי הביטחון הרלבנטים במשרד הביטחון – עוזר השר להתגוננות וראש רח"ל, על רקע האירועים במירון.

שר הביטחון הנחה לתגבר באופן מיידי את היקל"רים (יחידת קישור לרשויות) של פיקוד העורף בערים החרדיות שכבר פועלים בכדי לסייע בכלל המאמצים. עוד הוחלט, כי מערכת הביטחון וצה"ל יציעו סיוע לרשויות המקומיות בכל המעטפת הלוגיסטית של הלוויות, ההיסעים והפינויים הנדרשים. עוד הוחלט כי פרויקט אנשי חיל ברשויות הרלבנטיות יופעל בכדי לסייע למשפחות שיזדקקו לכך בימים הקרובים.

שר הביטחון גנץ ביקש לפעול ולסייע לגורמי המשטרה, לרשויות ולכלל הגופים, בכל נושא שיידרש, וביקש להודות לכוחות שפעלו בשטח מהלילה וסייעו בפינוי ובטיפול בנפגעים. בשעה 14:00 יקיימו כלל הגורמים הערכת מצב בקריה בתל-אביב.

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר