בסעודה שלישית

האדמו"ר מויז'ניץ פרץ בבכי על האסון במירון ותהה: "איך יכול להיות?"

"איך אנשים יראי ה' שרקדו ושמחו בהילולא דרשב"י סיימו את חייהם", תהה האדמו"ר מויז'ניץ במהלך הדרשה בסעודה שלישית ופרץ בבכי ואמר: "הקב"ה אנא אל תזרוק אותנו" (ארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרבי מויז'ניץ (צילום: שמואל לענטשעווסקי / א בליק)

האדמו"ר מויז'ניץ התייחס השבת - במהלך סעודה שלישית לאסון הנורא שהתרחש במירון; "קשה מאד לדבר בזמן שמתים מוטלים לפנינו", אמר הרבי.

הרבי סיפר כי האדמו"ר בעל ה'אהבת ישראל' זיע"א אמר פעם לרבי בעל ה'אמרי חיים' זיע"א כשחזר מביקור בארץ ישראל, שרשב"י זה הלב של כלל ישראל.

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון לחצו כאן

"מדובר בטרגדיה נוראה שאי אפשר להבין אותה, קשה להבין הכיצד יום כזה שבאים לשמוח עם רשב"י, עם הלב של כלל ישראל הפך ליום אבל שכזה", אמר הרבי והוסיף: "אין אלא לומר שמשמיים דורשים מאיתנו משהו, ובוודאי שכל אחד צריך לעשות חשבון נפש אישי, איזה דברים צריכים אנו לתקן".

"הלב של כלל ישראל חווה כעת טרגדיה. לב טהור ברא לי אלוקים ורוח נכון חדש בקרבי, אנו מבקשים ממך הקב"ה, אל תשליכנו - אל תזרוק אותנו", אמר הרבי ופרץ בבכי, תוך שהוא מציין כי צריכים אנו להתחזק מאד, וכי ברור שנסתרים דרכי ה' כדי להבין איך אנשים יראי ה' שרקדו ושמחו בהילולא דרשב"י סיימו את חייהם.

הרבי הוסיף כי "אנחנו עוברים ניסיונות קשים מאד, אבל עלינו לזכור את התורה ואת העובדה כי כולנו מסורים בידי הקב"ה, צריכים אנו להמשיך ולדאוג להגברת האמונה והביטחון בהקב"ה בקרב הילדים ובקרב כולנו".

"קשה כל כך לדבר על זה כעת, בשעה שהלב של כלל ישראל כולו עצוב ושבור, עלינו לחזק את המשפחות היקרות, ואת כל אחד ואחד. המעלה אצלינו היהודים הוא שאנו מאמינים בני מאמינים, ועלינו להיזהר שלא ליפול לניסיונות ולדאוג לכל אחד שצריך עזרה שיקבל אותה באמצעות אנשים מוסמכים שיכולים להקל על הלבבות השבורים".

הרבי ציין בדבריו גם את פטירתו של האברך הרה"ח ר' יוסף גרינבוים ז"ל, מאברכי החסידות בחיפה שנפטר גם כן באסון הכבד במירון, ואת הצורך לסייע למשפחה.

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר