ארה"ב; לא עשינו עסקת שבויים עם איראן

ברקע שיחות הגרעין, כלי תקשורת לבנונים פרסמו כי עסקת חילופי שבויים נרקמה בין ממשל ביידן, ובין המשטר האיראני. בארה"ב ובבריטניה מכחישים קיומה של העיסקה (בעולם)

דניאל בכר | כיכר השבת |
הנשיא ביידן (צילום: שאטרסטוק)

הממשל האמריקאי מכחיש את הדיווח שהתפרסם מוקדם יותר היום (ראשון), לפיו גובשה עסקת חילופי אסירים בין ארה"ב ובין איראן.

לפי הדיווח, בעסקה, ארה"ב אמורה לשחרר 4 אזרחים איראנים הכלואים במדינה, ואיראן מצידה תשחרר 4 אמריקאים שהואשמו בריגול לטובת ארה"ב. בעסקה מעורבת גם אזרחית בריטית הכלואה באיראן, והפשרה של מיליארדי דולרים איראנים שהוקפאו בארה"ב.

כאמור, קיומה של העסקה פורסמה ברשת טלוויזיה לבנונית, אך הוכחשה על ידי מחלקת המדינה של ארה"ב, גם בבריטניה מבקשים שלא לייחס חשיבות רבה לדיווחים.

המשטר האיראני מוכר בשיטות פעולה מפוקפקות בה הוא נוקט על מנת להפעיל לחץ ולסחוט מדינות שונות על ידי כליאת אזרחיהן באשמות "ריגול" שונות תוך שהוא מסרב לשחרר אותן עד שהמדינות נכנעות ומשחררות ארחים או כספים איראניים המוחזקים בהן.

ברקע הדיווח, מתקיימות שיחות הגרעין בין איראן לארה"ב ולמדינות אירופה על חזרה להסכם הגרעין שבוטל בידי הנשיא-לשעבר טראמפ.

הנשיא ביידן חותר לחזרתה של ארה"ב להסכם, תוך שאיראן טוענת כי יש התקדמות משמעותית לקראת הסרת הסנקציות מעליה, ואילו במערב טוענים כי יש עוד פערים משמעותיים בין הצדדים.

כזכור, אתמול דווח כי ראש המוסד יוסי כהן נפגש לפני כיומיים עם הנשיא ביידן בקשר למשא ומתן מול איראן. פגישה שהתקיימה לאור בקשתו של ביידן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר