מו"מ בצל האסון

בנט מתלבט לשוב לימין; סער מנסה למנוע

יו"ר ימינה בנט, רוצה לקבל את המנדט בתמיכת הליכוד והסיעות החרדיות, ולהישאר בימין בתמורה למיקום ראשון ברוטציה • גדעון סער מנסה למנוע מעבר שכזה (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Miriam Alster/Flash90)

סוף השבוע היה עתיד להיות אינטנסיבי במשא ומתן להשבעת ממשלת השינוי, אך האסון הבלתי נתפס במירון עצר את הזמן, גם באשר לניסיונות אלו. היום (ראשון), אחרי שמרבית קורבנות האסון נטמנו, החלו הגישושים החוזרים.

מבחינת בנימין נתניהו, נותרו יומיים וחצי למלאכת ההרכבה, טרם המנדט ישוב לנשיא המדינה, לסבב ההתייעצויות השני, ומסתמנת תפנית.

ע"פ הדיווחים בכלי התקשורת השונים, יו"ר ימינה נפתלי בנט מעוניין לקבל את המנדט בתמיכת הליכוד, ש״ס, יהדות התורה והציונות הדתית - ובתמורה יקבל את החלק הראשון בממשלת הרוטציה. ע״פ השיח המתקדם בין לשכות בנט וראש הממשלה, אם בימי המנדט לא תעלה בידי בנט להרכיב ממשלה - ימינה תתמוך בהצעה לבחירות ישירות.

קשה לומר מה הוביל לתפנית החריגה של בנט, אחרי שפורסם ב'כיכר השבת', שגם איילת שקד הסכימה להשבעת ממשלת שינוי, אבל ייתכן שהמראות הקשים בציון הרש"בי יצרו שינוי.

במקביל, ב'מעריב' דווח כי גדעון סער, שכרת ברית עם נפתלי בנט בניסיון להדיח את בנימין נתניהו, מכין חלופה למצב שימינה תשלב זרועות עם הליכוד. ע"פ הדיווח, ראשי גוש השינוי, יאיר לפיד וגדעון סער, הציבו ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, את ראשות הממשלה הראשונה ברוטציה - כדי שלא יחבור לממשלת ימין, שוב. בתגובה, בתקווה חדשה פרסמו הבהרה והודיעו: ״שקר מוחלט. לא היה ולא נברא״.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר