'זזתי, כעת תורך'

נתניהו מודה לראשונה: ויתרתי לבנט על ראשות הממשלה

שעות ספורות לפני פקיעת המנדט שלו, פונה נתניהו באופן פומבי לבנט, וחושף את הדיל שהציע לו להקמת ממשלת ימין: ראשות ממשלה ברוטציה, לפניו, למשך שנה אחת (פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה. נתניהו ובנט (צילום: Hadas Parush/Flash90)

ראש הממשלה נתניהו, מודאג - בעוד פחות מ-36 שעות המנדט שניתן לו על ידי הנשיא להרכבת ממשלה - יסתיים, ולכן הוא פנה בשעה האחרונה (שני) ליו"ר ימינה באופן פומבי וחשף את הדיל שהציע לו.

"אסור שדווקא בימים אלה נכנע לשנאת חינם", פתח נתניהו את הקריאה הפומבית לבנט. "אסור שחרמות אישיות ויריבויות אישיות בתוך הימין, ימנעו הקמת ממשלת ימין. אסור שנחזור על אסון אוסלו ונקים ממשלת שמאל עם עלה תאנה ימני. ממשלה כזו תהיה חלשה, מסוכסכת, מפולגת ומשותקת".

נתניהו פונה היום אל בנט • צפו (דוברות רה"מ)

"היא לא תנסה אפילו לבלום את איראן מלחזור להסכם הגרעין. הרי רבים מחבריה תומכים בהסכם המסוכן הזה. ממשלה כזו - עם לפיד, ניצן הורוביץ, יאיר גולן, מירב מיכאלי, איבתיסאם מראענה ואיימן עודה - לא תמנע עקירת מתיישבים. להיפך!".

"הרי לפיד עצמו", טוען נתניהו, "תומך בעקירת 80,000 מתיישבים! ממשלה כזו לא תתייצב נגד הכוונה להעמיד את חיילי צה״ל לדין כפושעי מלחמה. הרי מרצ בפירוש מצדדת במהלך הזוי ואבסורדי זה! זו ממשלה שיהיו בה הלכי רוח שמתנגדים לאופי היהודי של המדינה, שתחזיר אותנו לאחור מכלכלה חופשית לכלכלה ריכוזית, ומ'שלום תמורת שלום' ל'שלום תמורת ויתורים ועקירות'".

"רוב העם", סבור נתניהו בקריאתו לבנט, "מתנגד לממשלה כזו, גם כשמניחים עליה עלה תאנה ימני. 65 מנדטים הצביעו עבור ממשלת ימין. רוב עצום מביניהם הצביע עבורי כראש ממשלה - במישרין על פתק מחל, או בעקיפין למפלגות שהתחייבו מראש לשבת בקואליציה בהנהגתי".

"וגם כששואלים היום את כלל הציבור, רוב מובהק, בפער ניכר מול כל מועמד אחר, רוצה שאמשיך להנהיג את המדינה. ממשלת ימין בהנהגתי זאת ההכרעה הדמוקרטית. אבל כדי שממשלה כזאת תקום, נפתלי בנט חייב להתייצב איתנו בגוש הימין, ולא לחבור לגוש השמאל".

"במצב הפוליטי שנוצר בנט העלה במו"מ איתנו את הדרישה לכהן ברוטציה כראש ממשלה למשך שנה אחת. במקביל הוא מנהל משא ומתן עם לפיד על בקשה דומה, ואפילו גדולה יותר. זאת לא בדיוק בקשה שגרתית מצד מי שעומד בראש מפלגה עם 7 מנדטים. אבל השיקול שמנחה אותי זה מה שמונח עכשיו על כף המאזניים - טובת המדינה: ממשלת ימין ולא ממשלת שמאל".

"ולכן כדי למנוע ממשלת שמאל", מסביר נתניהו, "אמרתי לנפתלי בנט שאהיה מוכן להיענות לבקשתו להסדר רוטציה שבו הוא יכהן ראשון כראש ממשלה במשך שנה אחת. חברי 'ימינה' ישולבו בממשלה ובכנסת בתפקידים חשובים. ואם חלילה לא נקים ממשלה, אם כי לדעתי לא נגיע לזה, נרוץ ברשימה משולבת לכנסת כשכל מפלגה שומרת על זהותה וכוחה היחסי".

"אני אומר שלא נגיע לזה כי ברגע שיווצר גוש מוצק של 59 ח"כים מהימין - לא יהיו בחירות. נוריד מעל הפרק את האופציה המסוכנת של ממשלת שמאל, וניצור את התנאים להצטרפות של סיעות וחברי כנסת נוספים לממשלת ימין. גם אם תשמעו מהם הצהרות לוחמניות שלא יצטרפו, אני יודע שאחרי שנפתלי בנט יתייצב בימין - אחרים יעשו זאת גם כן".

"כי הם יודעים שזה הדבר הנכון למדינה והם רק מחכים שבנט יעשה את הצעד הנכון. ולכן אני קורא לנפתלי בנט לחתום עוד היום על הסכם להקמת ממשלת ימין, ולהתחייב שלא יצטרף לשום ממשלה אחרת".

לסיום אומר נתניהו: "בפוסט שהוא כתב לפני 10 ימים, בנט כתב שאפשר להקים ממשלת ימין אם אני אזוז הצידה לשנה הראשונה. אז זזתי. עכשיו תורך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר