דקת דומייה. צפו

בישיבת אבל על 'אסון מירון', נתניהו הבטיח פיצויים למשפחות

בדקת דומייה, נפתחה אחר הצהריים ישיבת אבל מיוחדת במליאת הכנסת, לזכר הנספים באסון מירון. ראש הממשלה נתניהו בנאומו, הביע תמיכה בחוק שיפצה את המשפחות השכולות. צפו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת. תמונות: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הביע היום (שני) את תמיכתו בהצעת החוק של ח"כי 'דגל התורה' המבקשת לקבוע פיצויים למשפחות הנספים באסון מירון, בנאום שנשא במליאת הכנסת.

את הדיון כינסה נשיאות המשכן, כ'ישיבת אבל' מיוחדת. ככזו, היא נפתחה בדקת דומייה, כאשר הח"כים והשרים עומדים על רגליהם כמתייחדים עם זכר ארבעים וחמישה הקורבנות בטרגדיית הענק.

בנאומו בישיבה זו, אמר ראש הממשלה נתניהו כך: "ליל ביעותים פקד אותנו בל"ג בעומר - לילה של חושך במקום אור. ממש כפי שכתוב בספר איכה: 'שבת מְשׂוֹשׂ לִבֵּנוּ, נֶהְפַּךְ לְאֵבֶל מְחוֹלֵנוּ'. התמונות הנוראות מן האסון במירון פלשו לכל בית, החרידו כל אדם, סדקו כל לב – ואין מנחם. כולנו יחד מבכים את המכה העצומה: 45 עולמות מלאים אבדו לבלי שוב".

לסיוע למשפחות הנפגעים באסון מירון לחצו כאן

"במורשת עמנו, אין אבל פרטי. גם אבלו של היחיד, הוא אבל ציבורי. משום כך הנהגנו אתמול יום אבל לאומי, שמאחד את כל אזרחי ישראל. הרכנו ראש, הורדנו דגל, חיבקנו את המשפחות שחייהן התהפכו, התוודענו לסיפורם של הנספים. יש בהם ילדים, ויש מבוגרים, יש תושבי הארץ, ויש מי שבאו מחוץ לארץ ללמוד, לשמוח, להרגיש שותפות. כולם אוהבי ישראל, כולם אוהבי התורה – שרצו לספוג מן הזוהר של רבי שמעון בר יוחאי".

"אתמול ביקרתי את פצועי האסון בבית החולים רמב"ם בחיפה. זה היה מפגש מטלטל. פגשתי הורים שאוחזים ביד בנם שיצא מכלל סכנה ופגשתי הורים שאוחזים ביד בנם שעדיין לא ברור מהי חומרת הפגיעה שנגרמה לו, אם יחיה ואיך יחיה. אמר לי אחד ההורים: 'פה מגלים שלעם ישראל יש לב אחד".

נתניהו הוסיף: "המשפט הזה אומר הכל. מבעד למסך הדמעות ראינו בימים האחרונים ערבות הדדית במיטבה, מצד יהודים ומצד ערבים, ערבות הדדית עם לב ענק. המוני אזרחים התגייסו לעזרה עם כל הנשמה: תרמו דם, חילקו שתייה ומזון, הציעו אירוח, באו להלוויות".

"גם כעת הם נמצאים עם קרובי ההרוגים, ברגעי הייסורים הקשים ביותר. המשפחות לא לבד. זה הדבר הכי חשוב - לוודא שבני המשפחות לא לבד. נעזור להם בכל דרך שנוכל כדי לשקם את חייהם. אנו מטים אליהם כתף תומכת – אתמול, היום, מחר, תמיד".

חלק מדברי נתניהו (צילום: ערוץ כנסת)

בשלב זה התייחס רה"מ לדרישת האופוזיציה להקמת ועדת חקירה ממלכתית, ואמר: "חובתנו היסודית היא לבדוק כל היבט של אסון מירון. בתום ימי האבל נבחן בצורה סדורה, מעמיקה ואחראית, את כלל הנושאים שקשורים בהתכנסות בהר, בהווה ובעבר: את ההגעה, את האבטחה, את הכניסה, את היציאה, את פריסת הזמן והכוחות, ומעל לכל את השינויים ההנדסיים הנדרשים באתר, ואת נושא ההפקעה, הניהול והאחריות. נפיק את מלוא הלקחים לעתיד, כדי שאסון כזה לא יחזור על עצמו".

"אני רוצה להוסיף שכולנו צריכים להכיר תודה לכוחות החילוץ והצלה. הייתי במקום, אתה יכול לראות שם מה הם היו צריכים לעשות, על איזה מכשולים הם התגברו - ממש מעשה של תושייה. דבקות במשימה, לחלץ אנשים מתוך המוות, ממש מתוך המוות. לכן אתם ראויים לתודתנו, גורמי הביטחון, המשטרה, מד"א, איחוד הצלה, צוותי הרפואה, ולהרבה אזרחים מן השורה, שגם ראויים לתודה, שפעלו במהירות להגיש עזרה לנפגעים. לולא הם, האסון יכול היה חמור הרבה יותר. תודתנו נתונה להם, ואני מוסיף – גם לזק"א שפעלו בפעולה הקדושה של זיהוי הקורבנות".

נתניהו הוסיף ואמר: "אלו הם ימים של כאב צורב, שאותו אנו מכירים מאסונות לאומיים קודמים. דווקא ברגעים כאלה אנו נדרשים למצות מתוכנו כוחות-נפש של חוסן ואיפוק. קל להתלהם ולהתגולל. קשה יותר לחשוק שפתיים. עוד יהיה מקום לוויכוחים ולפולמוסים. אבל בשעות אלה של אבל לאומי חובה עלינו לעמוד יחד, לחבק את המשפחות, לזכור את הנספים".

"נעשה זאת ונצמח בעזרת ה' מן האסון. נעשה זאת - ונהיה ראויים לדרך חייהם של הנספים, שהיו חדורים אהבת ישראל מראשית עד אחרית. יהי זכרם ברוך", חתם ראש הממשלה את נאומו בישיבת האבל.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר