הדרמה בעיצומה

שעות לתום המנדט: מה ימליצו הליכוד וגנץ

יו"ר הכנסת הסביר לח"כים חרדים כי ההמלצה תהיה על יו"ר ימינה בנט • יו"ר כחול לבן גנץ מכחיש שהוא מקיים מו"מ עם נתניהו - ואומר שיילך עם לפיד וימליץ עליו לרוה"מ (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו וגנץ (צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL)

המנדט של בנימין נתניהו להרכיב ממשלה עתיד לפגוע הלילה (שלישי) - בעוד כ-12 שעות, ובמערכת הפוליטית עולות הצעות מעניינות מכל הצדדים, כולל כמה המנוגדים לחוק.

אחת הטענות, שנאמרה במסדרונות הכנסת, הייתה שרה״מ יביא להצבעה במליאה ממשלה לא קיימת - כדי להעמיד את יו״ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ׳ במבחן קשה. מהלך זה, שהוכחש נמרצות בידי בכירי הליכוד, גם מנוגד לחוק, לפי ש-24 שעות קודם ההצבעה צריך להניח את ההסכמים הקואליציוניים.

בשעות האחרונות נראה שבליכוד יש השלמה עם המצב הנתון, והבחירה תהיה בין אפשרויות גרועות. ע״פ דיווח ב׳כאן חדשות׳, נתניהו ככל הנראה ימליץ להעביר את המנדט ליריבו, יו״ר ימינה נפתלי בנט, כדי למנוע את קידום הקמת ממשלתו עם יו״ר יש עתיד, יאיר לפיד. מקורבו, יו״ר הכנסת יריב לוין, אמר לח״כים חרדים כי כך כנראה יפעלו.

בליכוד מקדישים לכך מאמץ רב, כולל מול יו״ר רע״מ מנסור עבאס, בבקשה שימליץ על בנט. אמש השלושה - לוין, בנט ועבאס - נשארו בכנסת עד סמוך לשתיים אחר חצות, אך אין אישור לכך שהשלושה נועדו יחדיו.

מנגד, בכחול לבן מנסים להשתיק שמועות על כך שיו״ר המפלגה, שר הביטחון והמשפטים בני גנץ, ממשיך לנהל מו״מ עם רה״מ נתניהו. גורמים פוליטיים מסרו ל׳חדשות 12׳ כי גנץ לא פסל את הרעיון לפיו החרדים ימליצו עליו אצל הנשיא. בתגובה, בכחול לבן מיהרו להכחיש והבהירו כי הם תומכים ופועלים להחלפת שלטון נתניהו ע"י גוש השינוי: ״שר הביטחון הורה לצוותו הקרוב לא לחסוך בשום מאמץ ולפעול בכל דרך כדי לסייע ללפיד לקבל את המנדט מהנשיא״.

יצוין, כי בניסיון להראות כי גנץ עמוק ברצון להחליף את נתניהו, בשעות האחרונות מנהל יו״ר כחול לבן שיחות שכנוע עם ראשי הרשימה המשותפת, איימן עודה מטעם חד״ש (שלושה ח״כים) ואחמד טיבי מטעם תע״ל (שני ח״כים), שימליצו על יו״ר יש עתיד בפני הנשיא - כדי למנוע את העברת המנדט ליו״ר ימינה.

מטעם יו"ר הכנסת נמסר: "הידיעה בה דווח כי יו"ר הכנסת יריב לוין אמר שכנראה הליכוד ימליץ על נפתלי בנט בפני הנשיא - איננה נכונה. הדברים לא נאמרו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר