הדרמה הפוליטית

בליכוד מקדמים את חוק הבחירות הישירות

הוועדה המסדרת תדון הערב האם יינתן פטור מחובת הנחה למספר חוקים רגישים, בהם הבחירות האישיות • בליכוד לוחצים על ימינה להצביע איתם, אבל אלו טרם החליטו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הדרמה הפוליטית מגיעה הערב (שלישי) לשיאה בשני מישורים: המרכזי שבהם הוא פקיעת המנדט של רה״מ בנימין נתניהו להרכבת ממשלה, והשני שבהם הוא ניסיון הליכוד לרמוז לגוש הנגדי מה ממתין לו אם ירכיב ממשלה.

יו״ר הוועדה המסדרת, יו״ר סיעת הליכוד מיקי זוהר, הודיע כי יעלה להצבעה בוועדה הערב מספר חוקים, בבקשה לאשר להצעות החוק פטור מחובת הנחה. משמעות ההחלטה, אם תאושר: חוקים אלו יוכלו להיות מקודמים כבר ממחר, ולא לאחר 45 ימים כחוקים רגילים.

רשימת החוקים נבחרה בקפידה, והיא נועדה להראות ל-16 חברי הוועדה מגוש מתנגדי נתניהו כמה ממשלה בראשותם תהיה מורכבת. בין החוקים: עונש מוות למחבלים, לבחון איך תצביע ישראל ביתנו; הסדרת ההתיישבות הצעירה, לבחון את ימינה ותקווה חדשה; ופסקת ההתגברות, לבחון גם כן את אנשי בנט וסער.

אך מעל לאלו ניצבים ברשימה שתי הצעות החוק החשובות ביותר לליכוד, הראשונה והאחרונה ברשימה. בתחילה ידרשו 33 חברי הוועדה המסדרת להצביע על חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה - מה שבליכוד מקווים שיסייע להותיר את נפתלי בנט בגוש הימין. בסיום יצביעו הח״כים על חוק ביטול ממשלת החילופים, שנועד לוודא מבחינת נתניהו כי גם אם ישראל תלך לבחירות חמישיות, המשך כהונתו כרה״מ מובטח.

בוועדה ישנם 33 חברים: 16 ממפלגות מתנגדי נתניהו, 14 תומכי נתניהו, 2 של ימינה ו-1 של רע״מ. בימינה טרם החליטו איך להתייחס להצעות החוק, אך בלי תמיכה פעילה של נציגי בנט בוועדה המסדרת - כל ההצעות תיפולנה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר