'רצינו להתאושש מהאסון'

צעקו "דוסים מסריחים" וגנבו את כיפותיהם של בני הישיבה

רשמי אסון מירון חלפו, השנאה חוזרת: תלמידי ישיבת רינה של תורה בכרמיאל, המתמודדים עם אובדן חברם שנהרג בהילולא, ספגו שנאה ואלימות מנערים חילונים, בעיר השלווה בדרך כלל (חרדים, ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכניסה לישיבה. ארכיון (צילום: David Cohen/Flash90)

אירוע חמור התרחש אמש (שני) בעיר כרמיאל שבצפון. שניים מתלמידי ישיבת רינה של תורה, שיצאו לקנות דבר מאכל , הותקפו בידי נערים חילונים, שאף הותירו אותם ללא כיסוי ראש.

בחורי הישיבה, שחיפשו מקום לשבת ולאכול את הפיצה שקנו, נתקלו במספר נערים תושבי המקום, שהחלו לקלל אותם ולהשמיע לעברם קריאות גנאי.

כאשר הבחורים ניסו להתרחק מהאזור, הנערים פתחו במרדף אחריהם, כשהם צועקים: "דוסים מסריחים, לכו מהעיר שלנו". בשלב זה הם השיגו אותם, התנהגו באלימות וגנבו את כיפותיהם של החרדים ואף את הפיצה שרכשו.

ל'כיכר השבת' נודע, כי כמה ילדות חרדיות, שבמקרה צעדו בסמוך, וצפו בכל ההתרחשות הקשה, נלחצו ונמלטו.

לאחר מכן, עסקן חרדי מקומי סייע לבחורים המושפלים והמוכים, הוביל אותם לתחנת המשטרה, ושם הם הגישו תלונה מסודרת, כדי שתיפתח חקירה ותוקפיהם ייעצרו.

יצוין, כי לטענת אחד התושבים החרדים, המעורה בנעשה, חלק מאותם נערים אלימים הינם ילדיו של בכיר במחלקת הביטחון בעיריית כרמיאל.

יוסף מסטורוב ז"ל, תלמיד הישיבה שנהרג במירון

תלמיד ישיבת רינה של תורה, שהותקף, מספר ל'כיכר השבת': "אנחנו עדיין המומים ושבורים מהריגתו של חברינו יוסף מסטורוב ז"ל, והרגשנו צורך 'לשאוף אוויר' ובאופן חריג לצאת משטח הישיבה, אך לא שיערנו מה מצפה לנו".

"הלכנו ל'פיצה' קצת רחוקה, בגלל שרק היא כשרה, וכשחיפשנו מקום לאכול אותה, קבוצת צעירים חילונים התחילו לצעוק לנו קללות. לא התייחסנו, והתחלנו ללכת מהר, אבל גם הם רצו, והצליחו לגנוב לנו את הכיפות ולבעוט בנו".

לדברי הבחור, "הם כל הזמן צעקו 'אתם דוסים מסריחים, לכו מפה', הם זרקו לנו את הפיצה ונתנו לנו הרבה בעיטות באין מפריע, כי לא היה אף אחד ברחוב באותה שעה מאוחרת. פתאום עצר רכב, שנהגו ראה את הבלאגן, ואז הם ברחו. אחרי זה הגשנו תלונה במשטרה".

תמיכה חילונית בבחורי הישיבה, בימי הקורונה (באדיבות המצלם)

יודגש, כי בכרמיאל קיימת ומשגשגת קהילה גדולה של חרדים, לצד הישיבה הנחשבת ומוכרת כ"סניף" של ישיבת ארחות תורה, וזהו מקרה בלתי שגרתי בעליל, שאינו מעיד על הכלל: חיים של חילונים וחרדים, אלו לצד אלו, ברוגע ואחווה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר