הליכוד כשלה

ההצבעה על הבחירה הישירה נדחתה למחר

הליכוד ניסתה להפריע לממשלת בנט-לפיד עם הצעות חוק ימניות, וכשלה • שתי ההצעות המרכזיות - חוק הבחירה לראשות הממשלה וביטול ממשלת החילופים - נדחו למועד אחר, כנראה מחר (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הח"כים זאב אלקין, יועז הנדל ומתן כהנא (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

בשעות האחרונות שלפני פקיעת המנדט להרכבת ממשלה של בנימין נתניהו, ובליכוד עוסקים הערב (שלישי) ביתר שאת במה שעסקו בשבועיים האחרונים: סיכול השבעת ממשלת יאיר לפיד ונפתלי בנט.

אחת הדרכים היא קידום חוקים ש"יביכו" את הממשלה המסתמנת, המשתרעת בין מרצ לתקווה חדשה. לכן יו"ר הוועדה המסדרת, יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר, קידם היום שורת הצעות חוק ימניות, בבקשה לתת להן פטור מחובת הנחה: הסדרת ההתיישבות הצעירה, פסקת ההתגברות, זכות העמידה, ביטול ההתנתקות, בחירת שופטי עליון והפרדת התובע הכללי. מתן פטור כזה מאפשר להניח חוקים אלו כבר מחר בוועדות הכנסת השונות – ולא להמתין 45 ימים כחוקים אחרים.

יו"ר הוועדה המסדרת, מיקי זוהר, בפתח הדיון (ערוץ כנסת)

ח"כ זוהר הודה בחשבון הטוויטר כי המטרה היא פגיעה בשיתוף הפעולה הנרקם בין ימינה ליש עתיד: "בע״ה היום יידעו כל אזרחי ישראל לאן השמאל מנסה להוביל את בנט וסער. ההצבעה במסדרת על כל החוקים הללו תבהיר את משמעותה של ממשלת שמאל עם צ׳ופצ׳יק קטן של עלה תאנה ימני".

למרות ניסיונות אלו, לעת עתה במפלגות הימין שמנסות להקים ממשלה עם השמאל אין נפילות: ההצעות להסדרת ההתיישבות הצעירה ופסקת ההתגברות אושרו בוועדה, ע"י אצבעות נציגי ימינה ותקווה חדשה.

ח"כ מיכאל מלכיאלי. "העם הוא הריבון" (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

אחת ההצעות המרכזיות שהיו אמורות לעלות לדיון היא חוק הבחירה הישירה לראשות הממשלה, אותו מקדם יו"ר סיעת ש"ס, מיכאל מלכיאלי. בדיון שקדם להצבעה שנבלמה אמר מלכיאלי: "ההצעה אומרת לפוליטיקאים השונים - תהיה גבר, תלך לעם, הריבון, ותגיד לו: תדיח את נתניהו. אם אתם מספיק גברים, בואו תצביעו בעד ונלך לעם. העם הוא הריבון".

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ מיקי זוהר, בלם את ההצבעה על שני החוקים המרכזיים אותם רצה לפטור מחובת הנחה - חוק הבחירה הישירה וביטול ממשלת החילופים - מחשש שלא יהיה לו רוב. במהלך הישיבה הודיע זוהר: "נכון לעכשיו, לא נערוך הצבעה על חוק הבחירה הישירה. ייתכן שתוך כדי הישיבה יחולו שינויים". ח"כ קארין אלהרר מיש עתיד השיבה: "זה מביך".

ח"כ מאיר כהן, יו"ר סיעת יש עתיד, גינה את החלטת יו"ר הוועדה מיקי זוהר לדחות את ההצבעות: "זה לא מקובל שיו"ר הוועדה לא מעלה חוקים להצבעה כשהוא נוכח שאין להן רוב". ח"כ קארין אלהרר הוסיפה: "כל הכנסות שהיו נהגתם כשפנים ולא הבאתם את זה. פתאום הכל בהול והיסטרי".

ח"כ עופר כסיף זועם על התנהלות יו"ר הוועדה המסדרת מיקי זוהר, ומציע: "בואו נציע שני דברים - ביטול קיום הכנסת, והבטחת כהונת בנימין נתניהו כרה"מ לנצח".
מיקי זוהר ועופר כסיף מתעמתים (דוברות הכנסת)

במהלך הדיון נרשמו מספר היתקלויות בין ח"כים שונים, בעיקר בין זאב אלקין לחבריו לשעבר בליכוד. יו"ר הוועדה המסדרת זוהר אמר בפתח הדיון: "לכנסת ישראל ה-24 הגיעו 65 ח"כים שהצהירו תחת כל עץ רענן שהם תומכים באידיאולוגיה ימנית. גם בכנסת הקודמת ניסו להעביר חוקי ימנים כי יש מי שלא איפשר". ח"כ אלקין השיב בעקיצה: "קוראים לו בנימין נתניהו". ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן ענתה: "נשף המסכות הוא שלך. מדינה שלמה על האגו שלך".

ח"כ זאב אלקין. מתעמת עם שותפיו לשעבר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

אח"כ ח"כ נוסף מהליכוד, אופיר כץ, התייחס: "מאז שח"כ אלקין עזב את הליכוד, הוא לא מפסיק לזלזל. אתה ידוע כאיש שחמט, אבל אני מציע לך לצפות במשחקי כדורגל: שחקן שמבקיע גול לקבוצה בה גדל, הוא לא חוגג על חשבון מה שהיה פעם הבית שלו. בושה לראות את ההתנהלות שלך. אתה לא חייב להגחיך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר