דוהרים לסבב חמישי

גוש הימין ממליץ: להשיב את המנדט לכנסת

הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית הודיעו לנשיא ראובן ריבלין כי לא ימליצו על נפתלי בנט וקראו להשיב המנדט לכנסת; "יחסוך פרק זמן נוסף של חוסר ודאות" (פוליטי, בארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התלבט ביממה האחרונה האם להמליץ על יו"ר ימינה, נפתלי בנט, לקבלת מלאכת הרכבת הממשלה מידי נשיא המדינה ראובן ריבלין, אך בסופו של דבר החליט להמליץ על השבת המנדט לכנסת. החלטת נתניהו גררה את כל גוש הימין - הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית - להמליץ על כך יחד.

כעת, בתום הקרב על המנדט, בנט נותר עם שבעה ממליצים בלבד, בעוד ליאיר לפיד יש 51, כך שהסיכוי הגבוה הוא שהנשיא יחליט להטיל על יו״ר יש עתיד את מלאכת ההרכבה.

הלבטים בליכוד האם להמליץ על בנט נבעו מתוך חשש שב-28 ימים שהמנדט בידי לפיד, תורכב ממשלת בנט-לפיד. לכן ניסו למנוע זאת, גם במחיר של המלצה על יריב פוליטי משמעותי.

הבוקר, בשל שני צעדים פוליטיים שהתרחשו במקביל, ירדה המוטיבציה של הליכוד להמליץ על בנט: מכתבו של ח"כ עמיחי שיקלי מימינה על התנגדותו לממשלה עם השמאל, והודעת תקווה חדשה לפיה תמליץ על לפיד.

בליכוד הבינו שהסיפור קרוב לוודאי סגור, ושהמנדט יוטל על לפיד, ועל כן החליטו להימנע מהמלצה על בנט, מחשש שהמלצה על יו״ר מפלגה עם שבעה מנדטים תיהפך ללגיטימית.

בהודעה שפרסמה הליכוד נכתב: "הליכוד, יהדות התורה, ש״ס והציונות הדתית, ביקשו מנשיא המדינה להעביר את המנדט לכנסת. ההחלטה הגיעה לאחר שבנט סירב להתחייב בפניהם שהוא יקים ממשלת ימין והתעקש להמשיך במו״מ להקמת ממשלת שמאל. הליכוד קורא לנפתלי בנט, לאיילת שקד ולכלל חברי ׳ימינה׳ לעמוד בהתחייבותם בבחירות שלא ללכת לממשלה על לפיד ושאר מפלגות השמאל. הליכוד משוכנע שברגע שבנט ושקד יתחייבו להיות חלק מגוש הימין, ניתן יהיה להבטיח רוב בכנסת לממשלת ימין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר