דוהר לגוש השינוי

בנט: "זה או בחירות - או ממשלת חירום"

יו"ר 'ימינה' ח"כ נפתלי בנט נשא דברים אחרי החלטת גוש הימין שלא להמליץ עליו וטען כי התאמץ להקים ממשלת ימים • הנשיא ראובן ריבלין יפרסם בשעה 18:30 את הכרעתו (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נפתלי בנט, היום (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

יו"ר ימינה נפתלי בנט נשא אחר הצהריים (רביעי) דברים בכנסת, אחרי החלטות המפלגות בסבב ההמלצות השני ואחרי מכתבו של ח"כ עמיחי שיקלי.

בדבריו, הדגיש בנט כי התאמץ להקים ממשלת ימין עם בנימין נתניהו - אך משלא הצליח, יפעל למען ממשלת אחדות עם גוש מתנגדי נתניהו.

"האמת היא פשוטה - נתניהו נכשל בהרכבת ממשלה ימנית", אמר בנט. "עשיתי הכל, יחד עם חבריי, כדי שזה יצליח. חברי הכנסת של ימינה היו מהראשונים שהתייצבו ואמרו פומבית - ניכנס לממשלה ימנית. לא דרשנו שררה. דרשנו ממשלה שאכפת לה מהאזרחים".

יו"ר ימינה הדגיש שכעת פניו לממשלה עם יאיר לפיד: "יש שתי אפשרויות: או להמשיך בעוד בחירות ועוד בחירות עם עסקים קורסים, או להקים ממשלת חירום רחבה, מאתגרת אמנם, אבל כזאת שתוציא את העגלה מהבוץ. אני אעדיף להוציא את העגלה מהבוץ במקום שהעגלה תתחפר ותטביע את כולנו".

בתוך כך, נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע כי ימסור את החלטתו באשר להטלת המנדט ב-18:30. ההערכה הרווחת היא כי ריבלין יטיל את המנדט על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד.

בנט אמר בהצהרתו כי "דלתו פתוחה בפני כל המפלגות לצורך הקמת הממשלה״, אבל דלת אחת כבר נטרקה: יו״ר יהדות התורה, משה גפני, הבהיר כי אין אפשרות שמפלגתו תיכנס לממשלת בנט-לפיד".

"אף אחד לא טיפש. בנט מהרגע הראשון העדיף ממשלה עם לפיד ולא עם נתניהו. אני דוחה את הזמנתו להצטרף לממשלה כזו ואומר 'לא, תודה'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר