המשבר הפוליטי

ח"כ שיקלי מבהיר: אצביע נגד ממשלת שינוי

חבר הכנסת של ימינה, עמיחי שיקלי, הבהיר שוב כי הוא אינו מתכוון ליישר קו ולתמוך בהקמת ממשלה בראשותו של יאיר לפיד ועם מפלגות השמאל והמפלגות הערביות (פוליטי מדיני)

(צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)

חבר הכנסת של ימינה, עמיחי שיקלי ממשיך בקו שלו ומודיע הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי יתנגד לממשלת לפיד, "שלא תהיינה אי הבנות, אצביע נגד הקמת ממשלה יחד עם המשותפת ומרצ בדיוק כפי שהתחייבנו לבוחר. יום נעים", כתב שיקלי.

כזכור, אתמול הודיע חבר הכנסת עמיחי שיקלי הודיע כי הוא מתנגד להקמת ממשלה בראשות יו"ר מפלגתו נפתלי בנט, אם היא תהיה בשיתוף השמאל-מרכז. בכך ירד באחת כוחו של בנט, המועמד שהיה מוביל עד כה במרוץ הבלתי נגמר בפלונטר הפוליטי, כמרכיב הממשלה הבאה.

"מה לנו ולדגלים השחורים, מה לנו ולשנאה?", מסביר ח"כ שיקלי במכתבו לבנט, ומוסיף: "ממשלה כזו תפגע אנושות בקשר עם אחינו, בוחרי הליכוד".

"כמו רבים וטובים בעם ישראל אני מאמין שהליכה לבחירות חמישיות היא אפשרות רעה מאוד, מוצא אחרון. כמו רבים וטובים אני מאמין שריענון ההנהגה והכוחות הפוליטיים חיונית, אך לא בכל מחיר".

חבר הכנסת הימני מונה את שיקוליו נגד ממשלת שמאל-מרכז וכותב: "אני מתנגד לממשלה המסתמנת בשלושה מישורים. בצד האתי - אני מתקשה להשלים עם הפרה סיטונאית של התחייבויות מפורשות שלנו לבוחרינו, שלא נשב עם מרצ שראשיה מצדדים בתביעת קציני ולוחמי צה"ל בהאג, ושלא נכתיר את לפיד לראשות הממשלה. הקמת ממשלה כזו, משמעה סתירה מובהקת לזהותה הבסיסית של ימינה".

"בציר הדמוקרטי", ממשיך שיקלי: "ימינה היא חלק בלתי נפרד מהמחנה הלאומי. אל לנו לתת יד לשלילת הצבעתם של למעלה ממיליון מצביעי ליכוד. אין לנו מנדט ליטול מהם את בחירתם הדמוקרטית".

והשיקול האחרון, הלאומי, לפי שיקלי: "המחשבה לפיה הממשלה הצפויה תוכל לחמוק מעיסוק בסוגיות לאומיות נפיצות, בטעות מרה יסודה, ואינה מתכתבת עם המציאות המדינית והביטחונית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר