"לא נמנע ממשלה"

ממשלת בנט-לפיד: אלו הדרישות של 'העבודה'

בנט ולפיד לא מבזבזים זמן, בדרך להרכבת ממשלה בראשותם, אך אחד הגלגלים המרכזיים של הממשלה שתקום - זו מפלגת העבודה, שמציבה רשימת תנאים בלתי אפשרית (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מרב מיכאלי (צילום: Tomer Neuberg/Flash90)

מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי, מונה שבעה מנדטים, והיום (ראשון), הם הציגו את דרישות המפלגה, במידה שייכנסו לקואליציית בנט-לפיד.

צוותי המשא ומתן של 'ימינה' ו'יש עתיד', ממשיכים במאמצים להקמת הממשלה, אך כל העת נערמים קשיים - אחד הקשיים המהותיים כעת - אלו הדרישות של מפלגת העבודה.

על פי הדיווחים, במפלגת העבודה רוצים שני תיקים בכירים בממשלה שתקום - האופציה המועדפת על המפלגה היא לקבל את תיק האוצר או המשפטים, התיק השני שהמפלגה רוצה - זה חינוך או פנים.

הבעיה בדרישת העבודה, היא שתיק האוצר כבר סגור לאיווט ליברמן, ואילו את משרד הפנים, המשפטים והחינוך, ראש הממשלה המיועד בנט, רוצה לשמור בצד הימני של הממשלה זאת כדי למנוע רפורמות ומדיניות שמאל בנושאים האידיאולוגים הרגישים.

כך או כך במפלגת העבודה מסבירים, כי הם לא יעשו דבר אשר יכשיל את המאמץ להחלפת נתניהו, אבל כן מצפים לקבל את התיקים הראויים למספר המנדטים של המפלגה כפי ראות עיניהם.

בנוגע לטענות המופרזות על דרישות העבודה, הגיב לפיד: "בניגוד לכל השמועות וההשמצות מרב מיכאלי היא כוח מרכזי וחיובי מאוד בהקמת ממשלת האחדות ופועלת אתנו בתיאום מלא ובאחריות. מצפה כבר לעבוד איתה בממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר