כל השאלות הקשות

מתן כהנא: כך 'ימינה' הגיעה למצב הנוכחי

יו"ר ימינה מתן כהנא - שראש המפלגה בנט, אמור להיות בקרוב ראש הממשלה, עונה על כל השאלות הקשות ועל הפרת ההבטחות של המפלגה והעומד בראשה (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מתן כהנא (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

יו"ר סיעת ימינה, חבר הכנסת מתן כהנא, העלה הערב (ראשון) פוסט לרשתות החברתיות, בו הוא מסביר מדוע 'ימינה' הלכה לממשלת שמאל.

"איך הגענו למצב הפוליטי הזה?", שאל כהנא בפתח דבריו: "נתניהו קיבל מנדט מהנשיא להרכיב ממשלה. הוא לא הצליח. יש לכך שתי סיבות עיקריות: סרובו של גדעון סער לשקול אפילו ישיבה בממשלת נתניהו, כולל במצב שבו נתניהו שני ברוטציה, והתעקשותו של סמוטריץ לא להיות שותף בממשלה עם רע“מ. זאת האמת. ועם הנתונים האלה אי אפשר להתווכח".

"האם בנט חתר להקמת ממשלת ימין?" שאל כהנא: "כן. בנט רצה ממשלת ימין ועשה הכל כדי שתקום ממשלת ימין. קודם כל כי בנט הוא איש ימין. אבל לא רק אידאולוגית הוא העדיף ממשלת ימין, גם פוליטית: הוא בכל מקרה לשון המאזנים, היה עדיף לו בהרבה לקבל תפקידים רבי השפעה מנתניהו ולשמור על הבייס, מאשר להקים ממשלה עם המחנה השני. הוא ידע שהוא ישלם על כך מחיר פוליטי ואישי קשה. והמתקפות שמולן הוא ניצב בימים האחרונים, כולל אבטחה על ביתו, מעידים על כך".

"יתר על כן, הרי אם בנט חתר לאורך כל הדרך לממשלה עם לפיד, כבר הייתה ממשלה מזמן. העובדה שרק עכשיו מנהלים משא ומתן מעידה על כך שהוא השקיע מאמצים גדולים בניסיון להקים ממשלה עם הליכוד".

כהנא גם עונה לשאלה איך תראה הממשלה שתקום: "זאת תהיה ממשלת אחדות במובן הרחב של המילה: ימין-מרכז-שמאל. דומה במידה רבה לממשלת נתניהו הנוכחית שמורכבת כזכור מהליכוד-כחול לבן-העבודה. אבל בגלל יכולת המיקוח של ימינה ותקווה חדשה, שכן בלעדיהן אין ממשלה, לימין יהיה בה השפעה שעולה על המנדטים שלו".

"ראש הממשלה הראשון ברוטציה יהיה נפתלי בנט, בן הציונות הדתית, בעברו מנכ“ל מועצת יש“ע, שהקים את ימינה והחייה מחדש את הבית היהודי, ושבתפקידיו כחבר קבינט, שר חינוך ושר בטחון ייצג תמיד את עקרונות הימין האידאולוגי. שרים בכירים נוספים: איילת שקד, גדעון סער, זאב אלקין, ועוד אנשי ימין".

"האמת היא שבמידה רבה, בסוגיות חוץ ובטחון, הממשלה החדשה תמשיך את הקו של הממשלה הנוכחית. זה לא אידאלי - אבל בהתחשב בנסיבות - כולל הממשל הנוכחי בארה“ב, שימור המצב הקיים ויצוב המדינה אחרי ארבע מערכות בחירות והתמקדות בשיקום הכלכלה והרגעת הפילוג הקשה בעם - זה מחיר סביר ונסבל".

"בנוסף, קשה לומר שנתניהו, עם כל זכויותיו, קידם מדיניות ימין מובהק… לא ריבונות, לא טיפול בסוגיית המסתננים, ידיו כבולות מול מערכת המשפט, כניעה אחרי כניעה לערבים - מעזה ועד ירושלים, ועוד לא דיברנו על ח‘אן אלאחמר…".

"האם הימין לא משלם מחיר?", כהנא מתייחס לשאלה שנשאלת רבות ואומר: "להיפך! זאת ההזדמנות הטובה ביותר של הימין בנסיבות הנוכחיות. בחירות נוספות הן הימור מטורף נוכח תחושת המיאוס בציבור מההתנהלות הנוכחית. בבחירות מספר חמש אף אחד כבר לא יישב על הגדר וסביר שלא תהיה זליגה מהמרכז לימין. אם הן יתקיימו רק על שאלת ביבי/לא ביבי - נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה יציבה כפי שלא הצליח בארבע הפעמים האחרונות".

לגבי שיתוף הפעולה עם רע"מ, משיב כהנא: "את החשבונית על הנושא הזה צריך להגיש לנתניהו, שבמשך שנה וחצי הכשיר את רע“מ ומנסור עבאס כשותפים. הממשלה של נתניהו היתה אמורה להיות תלויה בקולות רע“מ. זה המצב. בכל מקרה, שיתוף הפעולה עם מנסור עבאס נוגע לנושאים ומצוקות אזרחיות של הערבים בישראל שפתרונם וקידומם הוא גם אינטרס של המדינה".

ומה לגבי ההבטחה שלא ישבו עם לפיד והשמאל", כהנא עונה גם על כך ואומר: נכון, וגם התכוונו לכך. כאמור, רצינו ועשינו הכל כדי שתקום ממשלת ימין. הבטחנו גם לאורך כל הקמפיין האחרון שלא נאפשר את המשך הכאוס הפוליטי - בחירות חמישיות (שיובילו לשישיות ושביעיות). גם להבטחה הזו התכוונו. עשינו הכל על מנת שתקום ממשלת ימין אבל מסיבות שאינן תלויות בנו, שמניתי לעיל, זה לא קרה".

"כעת אנו עושים הכל על מנת לקיים ההבטחה האחרת שלנו לבוחר ומנסים לסיים את הכאוס הפוליטי ולהקים ממשלה יציבה ומתפקדת".

איך אפשר לקרוא לממשלה שמחרימה כמעט 50 אחוזים מהעם - "ממשלת אחדות", שאל כהנא לסיום ואמר: "ובכן, ממשלת האחדות שאנו עמלים על הקמתה לא מחרימה אף אחד. "הפוסל במומו פוסל". זהו ספין בוטה ושקרי של מי שבעצמם מחרימים ציבורים שלמים. כל מפלגות גוש נתניהו כולל הליכוד רצויות מאוד בממשלת האחדות ואני מאמין שבשלב כזה או אחר חלקם גם יהיו חלק מהממשלה הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר