הקשיים במו"מ

לפיד: "האזרחים לא יסלחו למי שימנע ממשלה רק בגלל משרד"

לאור הקשיים במו"מ להרכבת ממשלת שמאל-מרכז, מזהיר ראש הממשלה המיועד לפיד, את המפלגות הניציות על משרדי החינוך והמשפטים, ואומר כי אסור שבגין כך הכל ייכשל (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד, היום (צילום: ערוץ כנסת)

הקשיים במשא ומתן הקואליציוני: בעקבות התעקשותן של ימינה, תקווה חדשה, העבודה וכחול לבן, על משרדי המשפטים או החינוך, כל אחת לעצמה, מתריע יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד כי הציבור לא יסלח אם בשל כך לא תקום הממשלה - שבראשותה תכנן לעמוד מחצית מהקדנציה.

בישיבת סיעתו, פתח לפיד ואמר: "אנחנו שומעים ורואים בימים האחרונים את כמויות הרעל וההסתה שמפיצים אנשי נתניהו: מודעת האבל על בנט, ההטרדות של הילדים של אלקין והקללות הבלתי נתפסות מול הבית של מתן כהנא, לוחם בסיירת מטכ"ל וטייס קרב בחיל האוויר".

"אין גבול שנתניהו לא חוצה", תקף לפיד, "כדי לפלג את החברה הישראלית ולגרור אותנו לבחירות חמישיות, אבל זה מתהפך עליו. במקום שזה יחליש אותנו, זו תזכורת למה מוכרחים ממשלת אחדות".

לדבריו, "אנחנו מוכרחים לבחור בדרך אחרת. האלימות והשקרים וזעקות השנאה במגפונים לא באמת מייצגים את מה שמרגישים רוב אזרחי המדינה. זה לא נכון שאנחנו שונאים אחד את השני".

"אם תקום ממשלת האחדות, בעוד שלושה חודשים אף אחד לא יזכור את כל התקפות הזוהמה האלה. תהיה ממשלה. אנשים הגונים וטובים שיקומו כל בוקר כדי לעבוד למען אזרחי ישראל. לא יכפישו, לא ישקרו. אלא יעבדו, כדי שתהיה פה מערכת בריאות טובה יותר, בתי ספר טובים יותר, יחסים טובים יותר עם הממשל האמריקאי".

יו"ר האופוזיציה הודה: "לפעמים זה יצליח יותר, לפעמים פחות, אבל כולם יידעו שזו ממשלה מתפקדת עם רצון טוב. הקמת ממשלה היא אף פעם לא אירוע פשוט. לא כולם יקבלו מה שהם רוצים. אבל יש הבנה שכולנו שותפים לה. נפתלי ובני, איווט ומרב, גדעון וניצן. כולנו מבינים שהמדינה צריכה שינוי כיוון".

"הפוליטיקה לא יכולה להיות הדבר שתוקע את המדינה. היא לא יכולה להתנהל בקודים עברייניים. פוליטיקה צריכה להיות מקום העבודה של משרתי ציבור קשובים, שזוכרים שהאזרחים הם הדבר החשוב".

ולסיום כאמור הדגיש לפיד: "אני קורא מפה לכל ראשי המפלגות: אני יודע שכל אחד מכם רוצה להביא הישגים למפלגה שלו. גם אני רוצה. אבל הרבה יותר חשוב שנביא בשורה למדינה, לאזרחים, לילדים שלנו".

"מדינת ישראל צריכה לדעת שיש פה דור חדש ואחר של מנהיגים שלא חושבים רק על אינטרסים שלהם. מי שימנע את הקמתה של הממשלה רק בגלל שהתעקש על עוד משרד, אזרחי ישראל לא יסלחו לו. הפערים לא גדולים, אנחנו יכולים תוך כמה ימים להשביע ממשלה ישראלית חדשה, מתפקדת, שמבוססת על הסכמות רחבות ועל הטוב המשותף. בואו נעשה את זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר