טור דעה

נתניהו צריך לזוז // מני גירא-שורץ

דווקא עכשיו, בעת שמשבר בטחוני נראה כמה שיסכל הקמת ממשלת שמאל מסוכנת ליהודים, ליהדות ולאידישקייט - עלינו החרדים להתעורר • מני גירא-שורץ קורא לנתניהו לזוז (דעות)

מני גירא שוורץ | כיכר השבת |
נתניהו ומני גירא-שורץ (צילום: מארק ישראל סאלם / פלאש 90; כיכר השבת)

העובדה ששיבשה לי את התפיסה בנוגע למצב הפוליטי בישראל היא, שהישג מדהים וחריג - הוצאת מדינה שלמה ראשונה מהקורונה, לא הביא את הדבר הבסיסי עליו בנו בליכוד: להוציא יותר אנשים מהבית להצביע עבור נתניהו. להיפך.

נזכיר שוב, הליכוד ירד בכ-300 אלף קולות בבחירות האחרונות. בכל העולם עדיין חיים בחרדה, עומדים בתור לקניית מצרכים בסופר, אין התכנסות לאירועים - ורק כאן, בישראל, אין מגבלות בכלל, אפילו המסיכות מאחורינו. ולמרות זאת הציבור לא הביע תודה והכרת הטוב לנתניהו.

ראיתי ניסיונות רבים להסביר זאת. לא שוכנעתי באף אחד, בשבילי זו עדיין תעלומה, איך לא נמצאו ולו מאה אלף ישראלים שידעו להעריך זאת. אבל את החי לא ניתן להכחיש וממציאות לא שייך להתעלם. את זה אנו צריכים להפנים. בצדק או שלא, אי אפשר ללכת ראש בקיר. גם כשאנו יודעים שנתניהו מנהיג בעל יכולות יוצאות דופן שעובר רדיפה.

כן, אני משוכנע שרודפים את נתניהו. כן, אני משוכנע שנתניהו לא קיבל סיקור הוגן בתקשורת הישראלית בשום שלב בכהונתו. כן, אני משוכנע שכל כוחות 'ישראל הראשונה' מתוסכלים מכך שמזה 15 שנה הורחקו מעטיני השלטון. ולשם כך הפכו את נתניהו לארכי פושע.

אבל דווקא בגלל זה, עלינו להיות חכמים, לא להתעקש על הצודקים. נתניהו צריך לזוז, וגוש הימין-מסורתי-חרדים חייב להתלכד סביב מועמד אחר (איני מציין שם ספציפי, גם לי אין בראש מישהו שיכול להכנס לנעלי נתניהו). התעקשות על נתניהו בעת הזו, היא לצאת צודק. הזזתו והצבת איש ימין חזק אחר כמועמד לראשות הממשלה, זה לצאת חכם.

הבאישו את ריחו, הנדסו את תודעת ההמון, השמיצו, טפלו עליו עלילות מהסוג שהמעורבים עצמם יודעים טוב יותר מכולם - כך בדיוק מתנהלת פוליטיקה במחשכים. שקרן מי שאומר לכם שיש פוליטיקאי יותר ישר מנתניהו. ובנט מוכיח לנו את זה בפומבי בימים האחרונים; פוליטיקה היא אמנות השקר והספין.

פוליטיקאים רוקחים בסתר עסקאות, אפלות יותר או פחות, הן תמיד אינטרסנטיות. לעיתים עבור קהל הבוחרים, לעיתים עבור גורם שחשוב להם לעזור לו. לעיתים הם כלל לא מודעים לכמות האינטרסים של מקורביהם, הדוחפים אותם למהלכיהם. זו הפוליטיקה. הצגת נתניהו כעבריין יוצא דופן היא צביעות שקר ונוכלות, שרק הפוליטיקאים עצמם יודעים טוב יותר מאיתנו, עד כמה מדובר בבלוף.

בעולם של יושר, תיקי ליברמן לדוגמא - מהם יצא "נקי" - היו מונעים ממנו לשמש בכל תפקיד ציבורי, אפילו בעמותה שכונתית. אבל כאמור, אנחנו צריכים להיות חכמים ולא צודקים. עם הניסיון להידבק לצדק, הגענו למצב שליברמן פסיעה מקופת האוצר. אסון גדול יותר למדינה, גם מסיגרים, גם מבזק, ואפילו מצוללות, שנרכשו בגלל אינטרסים. כאמור.

העובדה שלמרות ההצלחה האדירה בהבאת החיסונים והוצאת המדינה ממשבר הקורונה - הליכוד לא הצליח לגדול בסך הקולות, ו-300 אלף איש פחות מפעם קודמת, הביעו תמיכה בנתניהו - מלמדת אותנו שגם בבחירות חמישיות סך המצביעים לליכוד עלול לרדת. כן, צריך להודות - הצליחו להבאיש את שמו של ראש הממשלה. וצריך להודות גם שגישת נתניהו לטיפול במשברים תקשורתיים מיצתה את עצמה.

לכן, דווקא עכשיו, בעת שמשבר בטחוני נראה כמה שיסכל הקמת ממשלת שמאל מסוכנת ליהודים, ליהדות ולאידישקייט - עלינו החרדים להתעורר. המכתב של פרוש ואייכלר אולי נבע משיקולים פנימיים, אבל האמת שבו היא אמת.

כדי שרוב עם ישראל, שהוא ימני, לא יפסיד ויסבול כעת 4 שנים מממשלה של נוכלים כדוגמת בנט וליברמן - נתניהו צריך לזוז. כל הגוש צריך להתאחד סביב מועמד ימני אחר.

נ.ב. שימו לב למשפט האחרון בהודעה האחרונה של יו"ר ש"ס אריה דרעי בעניין: בתגובה לפניות כתבים, אומר יו"ר ש"ס השר אריה דרעי - "תנועת ש"ס הבטיחה בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות כי תתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. ש"ס עקבית בדעתה ובהבטחתה לציבור הבוחרים ותמשיך לעשות הכל להקמת ממשלת ימין".

כדאי להזדרז, כי בסוף עוד עלולה לקום ממשלת שמאל. ואז, גם הנציגות החרדית תמצא את הדרך לתחזק אותה, כבעבר, וכפי שגילה בימים האחרונים ח"כ מקלב, אשר אמר "נצביע נגד ממשלת בנט-לפיד, אך לא נשלול על הסף תמיכה נקודתית בחוק זה או אחר בהמשך הקדנציה. נעשה מה שצריך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר