מנדט בצל הסלמה

המו"מ הופסק ברובו; בנט ולפיד יחתרו לממשלה

יו"ר ימינה ויש עתיד לא מתכוונים לוותר על הסיכוי לחילופי השלטון • יו"ר רע"מ הבהיר: "אשוב לדיונים אחרי שהאש תדעך" • לפיד וסער שוחחו היום עם הנשיא ריבלין (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
לפיד ובנט (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)

שלושה שבועות נותרו למנדט של יאיר לפיד, ולאחר שבגוש מתנגדי בנימין נתניהו כבר הריחו את השבעת הממשלה, ריח אבק השריפה בערי הדרום וקולות ההתרעות בגוש דן הקטינו את הסיכויים.

מאז החלה ההסלמה, צוותי המו"מ משוחחים על אש נמוכה, ובימינה לא מוכנים להתקדם עד שלא יגיע גינוי ברור מרע"מ על הירי מעזה והמהומות בלוד, כך ששום דבר לא חתום או מתקרב לחתימה. לשם זה ניסה הבוקר (שלישי) מנסור עבאס להותיר את המגעים פתוחים בריאיון לרדיו מכאן: "אין מנוס מלשוב למגעים הפוליטיים להרכבת הממשלה אחרי שהאש תדעך. יש לנו הזדמנות אמיתית למלא תפקיד חשוב בפוליטיקה הישראלית למען החברה שלנו".

למרות המצב הביטחוני הסבוך, ראשי הממשלה המיועדים, נפתלי בנט ויאיר לפיד, פרסמו רשומות בפייסבוק אחד לאחר השני, כשמטרת הרשומות לומר: רצוננו להרכיב ממשלה לא פסק.

בנט כתב: "הליכוד הפכה ממפלגת שלטון למפלגה שנכשלת בניהול המדינה ומוליכה אותה ברשלנות ממחדל לאסון. אני קורא לממשלה לא לסיים את הסבב הנוכחי בעזה לפני שחמאס משלם מחיר יקר. ימינה תיתן גיבוי מוחלט לכל צעד להשבת הבטחון של ממשלת נתניהו-גנץ, במנותק מכל חישוב פוליטי".

לפיד היה עם מסר דומה: "אירועי השבוע האחרון – מהר מירון עד שייח' ג'ראח, מעזה ועד עכו – לא יכולים להיות תירוץ להשארת נתניהו וממשלתו במקומם. בדיוק להיפך: הם בדיוק הסיבה למה צריך להחליף אותו מה שיותר מהר".

לפיד הסביר כי דווקא זה הזמן להמשיך ולשוחח בנושא הרכבת הממשלה: "ישראל זקוקה יותר מתמיד לממשלת אחדות שתאפשר לנו להתמודד יחד עם האתגרים. אין לי שום כוונות לעצור את התהליך הדמוקרטי של הרכבת ממשלה חדשה בגלל החמאס. זה יהיה פרס לטרור, והגיע הזמן שישראל תפסיק לתת פרסים לטרור. צריך לקחת נשימה עמוקה ולהרגיע את הילדים שנבהלו מהפיצוצים מעל הבית, אבל במקביל אנחנו ממשיכים במאמץ להקים ממשלת אחדות ישראלית".

במפלגת הציונות הדתית זעמו על הודעת יו"ר ימינה: "לתדהמתנו לא רק שבנט מסרב להוריד מהפרק הקמת ממשלה עם תומכי הטרור שפורעים היום ביהודי לוד, רמלה והנגב, אלא שבשעות אלה ממש הוא ממשיך לנהל איתם מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. בנט ושקד ממשיכים באובדן עשתונות ערכי בלתי נתפס".

במפלגתו של בצלאל סמוטריץ' ממשיכים להגביר את הלחץ על חברי הכנסת של ימינה. היום אחר הצהריים יגיע הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית, לאוהל המחאה הניצב מתחת לבית ח"כ ניר אורבך, בניסיון לשכנע אותו שיפעל כמו ח"כ עמיחי שיקלי, שהודיע שיתנגד לממשלת בנט-לפיד.

הבוקר, נפגש יו"ר 'תקווה חדשה', ח"כ גדעון סער, עם נשיא המדינה ראובן ריבלין. לפי הדיווח של יניר קוזין, הפגישה התקיימה "כדי לעדכן בהתפתחויות הפוליטיות ועוד". ‏מטעמו של סער נמסר כי "השיחה עסקה במספר נושאים שנוגעים להתפתחויות האחרונות במדינה, לרבות בנושאים הביטחוניים ובטחון הפנים".

גם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד שוחח היום בצהריים עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין. מטעם לפיד נמסר כי השיחה עסקה במצב הביטחוני ותמונת המצב הפוליטי. לפיד אמר לנשיא שעל אף המצב הביטחוני ימשכו המאמצים להרכבת ממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר