התפללו לרפואתם

שיפור במצב אחד החיילים שנפצע מטיל נ"ט

בתי החולים מדווחים על מצבם של הפצועים השונים בזירות , החל מירי הרקטות והפגיעות הישירות בכמה מקומות וכלה בפצועי המהומות והפרעות של ערבים בכמה מקומות (בארץ)

(צילום: שאטרסטוק)

מבית החולים סורוקה בבאר שבע נמסר הבוקר (חמישי), כי שיפור משמעותי חל במצבו של החייל שנפצע אתמול מירי הנ"ט על גבול רצועת עזה. הוא נותח עם הגעתו לסורוקה, אושפז במחלקה לניורוכירורגיה ומצבו מוגדר כעת קל. כמו כן חל שיפור במצבו של הפצוע שנפצע שלשום בראשו לאחר פגיעה ישירה של טיל בביתו.

במהלך היממה האחרונה פונו למלר"ד סורוקה 36 נפגעים מתוכם מאושפזים כעת 15 נפגעים כולם במצב קל. מתחילת האירועים טופלו בבית החולים סורוקה 123 נפגעים ביניהם מטופלים שהועברו מביה"ח ברזילי עם פגיעות ראש, פציעות כתוצאה מחבלה בדרך למרחב מוגן, פגיעות מאירועי זריקות אבנים באיזור ונפגעי חרדה.

מהמרכז הרפואי ברזילי, נמסר הבוקר כי ניצולת השואה בת 90, לאחר פגיעה ישירה בביתה, עדיין מונשמת ומורדמת, מצבה יציב, תעבור במהלך היום ניתוח נוסף.

בבית החולים ברזילי מאושפז קצין צה"ל נוסף שנפגע אתמול מטיל נ"ט: מורדם ומונשם, במצב קשה מאוד, יעבור ניתוח נוסף.

בנוסף, נפגעת משדרות ששמונה בני משפחתה פונו אתמול לברזילי נמצאת במצב קשה, היא עברה אמש ניתוח שבמהלכו הוצא רסיס מצווארה. היא מתחילה להגיב ולהתעורר מהרדמה. מונשמת, לא בסכנת חיים.

בברזילי מאושפז גם ילד בן 6, אחיינה של הפצועה הקשה, עבר אמש ניתוח והוא מוגדר במצב בינוני. בהכרה.

מהמרכז הרפואי לגליל בנהריה דווח הבוקר כי חלה הטבה משמעותית במצבו של הפצוע בן ה-37 מעכו, שנפגע באורח קשה בראשו במהלך הלילה בלינץ' של ערבים כנגדו, ואשר מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי כשהוא מונשם ומורדם.

מנהל המחלקה הנוירוכירורגית, פרופ' ז'אן סוסטיאל: "הפצוע הובא במצב קשה מאוד ועבר ניתוח מורכב ביותר, שלאחריו הועבר לאישפוז כשהוא מורדם ומונשם. אמנם ארוכה הדרך להחלמתו והוא צפוי לעבור ניתוחים נוספים, אך בשלב זה ניתן לשמור על אופטימיות זהירה".

בנוסף, חל שיפור במצבו של בן ה-33 שנפצע בלינץ׳ בבת ים והוא מוגדר כעת במצב בינוני. במשך הלילה הוא נתפר בפניו ובחלל הפה על ידי פלסטיקאים ומומחים לפה ולסת תחת השגחה של צוות מרדימים. במהלך הבוקר הוא יעבור לאשפוז ביחידה לטיפול נמרץ כללי.

במהלך הלילה טופלו בבית החולים בילינסון 8 פצועים מהפגיעה הישירה בבבניין בפתח תקווה. שניים מהם במצב בינוני מרסיסים ושאיפת עשן, היתר קליםץ

במרכז הרפואי קפלן טופלו במהלך הלילה, שני פצועים מהמהומות בלוד, בן 18 עם דקירות קלות בחזה ובגב ובן 32 שנפגע מאבן בראשו. שניהם טופלו ושוחררו. בנוסף, טופלו ושוחררו שלושה פצועים עם חבלות קלות בגפיים ובראש, שנפצעו בזמן ריצה לממ"ד - בן 32 מרחובות, בן 29 מיבנה ובן 24 מלוד.

בבית החולים אסותא אשדוד, מדווחים כי ביה"ח טיפל מתחילת האירועים ב-39 נפגעים. מצב הפצועים כולם קל. למעט הילדה (מצבה מוגדר קל אף הוא) בת ה 11 שעברה ניתוח כתוצאה מפגיעת רסיס - כולם שוחררו.

מבית החולים רמב"ם נמסר כי מתחילת ההסלמה באמצע שבוע שעבר ועד לשעות הבוקר נקלטו בקריה הרפואית רמב"ם 85 נפגעים ושוחררו לביתם 64. נכון להבוקר נותרו מאושפזים 21 נפגעים, כאשר 6 מתוכם עדיין במיון, מתוכם 1 במצב קשה והיתר במצב קל. מבין ה-15 המאושפזים במחלקות, 4 נפגעים במצב קשה, 7 במצב בינוני והיתר במצב קל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר