קיפאון פוליטי

למרות רצון לפיד ובנט: עבאס מונע מו"מ

יו"ר רע"מ אמר כי "זה לא הזמן לדבר פוליטיקה" ומונע את סגירת ההסכמים מול יתר מפלגות גוש השינוי • ככל שמבצע "שומר החומות" ימשך, הבחירות החמישיות מתקרבות (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
מנסור עבאס (צילום: David Cohen/Flash90)

יאיר לפיד ונפתלי בנט היו קרובים במיוחד להשבעת ממשלה שאינה בראשות בנימין נתניהו - ואז החלה ההסלמה, עם ירי חמאס לירושלים ביום חגה.

יומיים קודם לכן, הגיע יו"ר יש עתיד להסכמה עם יו"ר רע"מ מנסור עבאס כי יצביע בעד הקמת ממשלה כזו, ובכך הבטיח רוב בהצבעה בכנסת, אלא שכעת המו"מ נכנס להקפאה, עד יעבור זעם.

עבאס הודיע הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל כי לא ישוחח בנושאים פוליטיים עד תום המערכה: "אין מגעים פוליטיים בתקופה כזו. כולם מתרכזים במשבר וטוב שכך - אח"כ נחזור לדבר פוליטיקה".

עבאס, שבתחילה נמנע מלגנות מפורשות את הפרעות ברמלה, לוד ועכו - ורק אמש פנה לכל הגורמים וביקש להנמיך את גובה הלהבות - מסר כי הוא עדיין מעוניין בשותפות בממשלה: "יכול להיות שהאירועים האלה מדגישים את הצורך בשותפות אמת, בהבנה, בליזום יחד".

הקפאת המשא ומתן מצד רע"מ מונעת התקדמות של לפיד ובנט מול כל המפלגות האחרות בשני גושים, בהן העבודה, מרצ ותקווה חדשה.

ליאיר לפיד נותרו 20 ימים להרכיב ממשלה, ואילו מבצע "שומר החומות" ימשך עד אז (אמש בקבינט החליטו להאריכו בשבוע), המנדט יחזור מיידית לכנסת, משום שלמועמד השני אין יכולת הארכה.

במצב כזה, בתקופת 21 הימים הקושי להרכיב ממשלה גדול יותר, משום שצריך 61 חברי כנסת שיחתמו מפורשות על מועמד אחד, כך שייתכן שההסלמה הביטחונית תדרדר גם את מצבנו הפוליטי לסבב בחירות חמישי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר