השטח הבוער הכריע

דרמה פוליטית: "ממשלת השינוי" קרסה, בנט מתקרב לליכוד

בנט אמר בשיחות סגורות כי בעת הזו לא נכון להקים ממשלה בתמיכת רע"מ. ההסכם הנרקם עם הליכוד: בנט במשרד הביטחון ושקד ב'חוץ' - בתמורה לתמיכה בבחירות ישירות (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יו"ר ימינה, נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ההסלמה הביטחונית מדרדרת את ישראל לפי שעה לבחירות חמישיות: יו"ר ימינה נפתלי בנט הבהיר היום (חמישי) בשיחות סגורות כי ממשלת השינוי בראשותו עם יאיר לפיד ירדה מהפרק. הכיוון המסתמן: חבירה לליכוד והליכה לבחירות ישירות לראשות הממשלה.

"נוכח מצב החירום בערים המעורבות, ממשלת שינוי בהרכב המתוכנן לא תוכל להתמודד. דרוש כוח, הכנסת צבא ומעצרים. דברים שאי אפשר לעשות כשנשענים על מנסור עבאס. הביטחוני קודם לאזרחי".

בנט היה קרוב מאוד להשבעת ממשלה עם לפיד, אך אז החל מבצע "שומר החומות" ופרעות הערבים בערים המעורבות – עניין שהכניע את יו"ר ימינה, שראה את מפלגתו בורחת מרצונה להשבעת ממשלה כזו.

בנט - תחת מתקפה של נתניהו (צילום: מתוך הפייסבוק הרשמי)

כעת ינסה בנט להביא להקמת ממשלת אחדות רחבה, הכוללת את הליכוד בראשות בנימין נתניהו, יש עתיד בראשות יאיר לפיד, תקווה חדשה בראשות גדעון סער וכחול לבן בראשות בני גנץ. היום התחדש המשא ומתן בין ימינה לליכוד. על אף זאת, בסביבת יו"ר ימינה מבהירים כי "הסיכויים להשבעה כזו נמוכים", כך שישראל על סיפה של מערכת בחירות חמישית.

‏גורמים בתקווה חדשה מסרו: "אין שינוי בעמדתנו. לא שחושבים שיש סיכוי לממשלת שינוי, כי בנט הוריד אותה מהפרק, אבל לא מתכננים להצטרף לממשלה בראשות נתניהו ומתנגדים לבחירות ישירות".

במסגרת המו"מ בין הליכוד לימינה, נפתלי בנט יהיה שר הביטחון ואיילת שקד שרת החוץ וישוריינו בליכוד, בתמורה לבחירות ישירות וביטול הממשלה השוויונית בין הליכוד וכחול לבן, כך פורסם ב'חדשות 12'.

הסיבה להתקפלותו של בנט היא החלטת ח"כ איילת שקד שלא לאפשר הקמת ממשלה כזו, בטח נוכח האירועים בימים האחרונים. היום נועדו בנט ושקד בתל אביב, שם הבין יו"ר המפלגה שלא יוכל להביא להשבעה ממשלה כזו - וכך יצאה החלטה זו.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד. המאוכזב העיקרי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשעה 21:00 יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ישא דברים, ויתייחס להחלטת יו"ר ימינה. בנט הודיע ללפיד על כך שממשלת השינוי ירה מהפרק שעה קודם הפרסום על כך בתקשורת.

יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, שהיה עתיד להביא את ממשלת בנט-לפיד לרוב, אמר בריאיון ב'חדשות 12' כי בנט הודיע לו את זה על כך באופן אישי.

ח"כ עמיחי שיקלי, הח"כ הראשון מימינה שהכריז כי יצביע נגד ממשלת בנט-לפיד, אמר: "‏אני מברך את יו"ר הסיעה נפתלי בנט על החלטה אמיצה ומקווה מאד לראות במהרה ממשלה לאומית שתיתן תשובה ניצחת לאלימות הערבית המשתוללת".

יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, מסר: ‏"בנט גילה אחריות ומנהיגות. זה הזמן של כל מחנה הימין להתאחד ולהקים ממשלה לאומית שתשמור על אזרחי ישראל וחיילי צה"ל. אני קורא לך גדעון סער - בוא להקים ממשלת ימין. עוד היום".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר