גווע החלום

היום שאחרי: בחירות חמישיות או סער חוזר לימין?

בנט ויתר על חלומו להיות רה"מ כשביטל סופית את ממשלת השינוי • בשיאו של משבר ביטחוני וחברתי עמוק, ישראל מדרדרת לסבב בחירות נוסף, כאשר נתניהו יקדם בחירה ישירה • המוצא היחיד: חזרת תקווה חדשה לגוש הימין (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

גווע חלום גוש השינוי: נפתלי בנט כבר חלם איך פונים אליו עם צמד המילים "ראש הממשלה", התאמץ משמעותית כדי להגיע לשם והיה מוכן ל"פגיעה בבייס הפוליטי" כהגדרתו - עד שהגיע יום ירושלים.

ההסלמה הרחבה, הן בירי הרקטות מדרום הארץ ועד השרון, ובעיקר פרעות הערבים בערים שונות ברחבי הארץ, הסיגו את חברי מפלגתו, אלו שכבר ממילא התלבטו בנכונות המהלך הכולל ישיבה עם מרצ, ובנט נכנע.

מי שהחזיקה את נס המרד הייתה איילת שקד, בת בריתו רבת השנים של מי שתיכף היה רשום על החלפת בנימין נתניהו.

משל לכמה האיום על ראש הממשלה היה ממשי ניתן למצוא בפרסום ב'ידיעות אחרונות' הבוקר, על כך שמשפחת נתניהו כבר החלה להיערך לפינוי המעון הרשמי ברחוב בלפור. רעיית ראש הממשלה, שרה, ביקרה בבית הפרטי של המשפחה ברחוב עזה בירושלים ואף הסבירה לקבלן איך תרצה את השיפוץ.

ע"פ הדיווחים השונים, שקד הודיעה ליו"ר מפלגתה: או שאתה יורד מהרעיון ומבטל את ממשלת השינוי - או שאני עוזבת את הסיעה.

הודעה זו מאיצה את ישראל לבחירות חמישיות, בימים בהם המשילות נעדרת בתוככי ארצנו. כבר באמצע ימי המנדט של בנימין נתניהו היה ברור שהסיכוי היחיד למנוע צעידה נוספת לקלפיות הוא הקמת ממשלת רוטציה בין נפתלי בנט ליאיר לפיד. משזו סוכלה, גלגלי המוח של הקמפיינרים כבר מתחילים לנוע.

ראש הממשלה ינסה להסיט את הליך הבחירה מבחירות נוספות לכנסת - לבחירות ישירות לראשות הממשלה. הצעת החוק כבר מונחת על שולחן הכנסת, ואם תקודם מספיק מהר, כך יקרה. צריך להדגיש כי גם ביום זה - הסיכויים לכך נמוכים.

המוצא היחיד שיכול למנוע סיבוב נוסף הוא חזרת גדעון סער ומפלגתו, תקווה חדשה, אל חיק נתניהו והליכוד. כך תוקם ממשלת ימין רחבה, שתתפקד. בהתבסס על הודעותיו האחרונות של סער וע"פ גורמים בסביבתו, הסיכויים לכך בטלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר