בצל הפרעות בעיר

רב העיר לוד: מותר להסתובב ולצלם בשבת

פסק חריג של הרב שמעון ביטון, רב העיר לוד, לתושבי העיר בשל המצב הביטחוני הרעוע בעיר והחשש כי הערבים ינצלו את השבת כדי לפגוע בתושבים הדתיים בעיר (חדשות בארץ)

הפרעות בלוד השבוע (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

הרב שמעון מאיר ביטון, רב העיר לוד, יצא הבוקר (שישי), במכתב חריג בשל המצב הנפיץ בעיר לאחר הפרעות של התושבים הערבים והחשש לחיי היהודים בעיר.

"עת לעשות לה', לכבוד תושבי העיר היקרים, אחיי הגיבורים שומרי החומות, ליבי אתכם ותפילתי לבורא עולם שיסיר ‏מעלינו את הגזירה הזו, בימים האחרונים אני מסתובב ברחבי העיר ונחרד למראה הפרעות אשר פורעים ‏בנו בכל פינה, ליבי עם הקשישים, האמהות והילדים אשר עוברים יחד איתנו שעות קשות, אך לא אלמן ‏ישראל 'יכנשר יעיר קינו, על גוזליו ירחף" אני מברך ומחזק את ידי אנשי הביטחון וכוחות ההגנה ואת ידי ‏הנהגת העיר ובראשם ראש העיר עו'יד יאיר רביבו היייו אשר עושה לילות כימים להגנת התושבים, חפץ ה' ‏בידו יצלח", כתב הרב.

הרב התייחס גם נושא ההלכתי ויצא בפסק חריג, "‏לשאלת רבים ולקראת שבת קודש באנו לעזרת ה' בגיבורים לתת דעתנו במצטרך בימים אלו של מצב חירום בטחוני, ולהלן מספר הנחיות הלכתיות לשבת בשכונות העיר לוד לתושבים:

‏בכל מקרה של פיקוח נפש מותר לעשות הכל על מנת להציל חיים חשוב שיהיה פלאפון אחד בכל בית כנסת לעת הצורך.

‏בשכונות המעורבות מותר להסתובב עם פלאפונים לצורכי ביטחון. (יש לדאוג לסוללה מלאה בטרם כניסת השבת ולדאוג להשתיק את כל מה שמיותר).

‏במידת הצורך מותר להתקשר לתגבור כוחות. בעת הצורך מותר להשתמש ברחפן לצורך תצפית. ‏במידת הצורך מותר אף לתעד ולצלם הפס"ד (הפרות סדר) ופרצופים של פורעים, רכבים | בורחים ‏וכו', אם אפשרי יש להפעיל את המצלמה בשינוי (יש לדאוג שהכפתור למצלמה יהיה על מסך הבית).

מותר להשתמש באמצעי ראיית לילה (אמרייל) -יש לדאוג לבטריות חדשות טרם כניסת השבת. מותר להסתובב עם גז פלפל בכיס או בחגורת המכנסיים".

הרב אף הוסיף כי ‏בכל צורך הוא זמין עבור התושבים בטלפון האישי שלו כשלבסוף הוא מצרף למכתב אף את הסימוכים ההלכתיים לפסקים שלו.

מהמשטרה נמסר הבוקר, כי שוטרי משטרת ישראל ולוחמי מג"ב עצרו עשרות מתפרעים במהלך הלילה ועד שעות הבוקר המוקדמות בכל רחבי הארץ במהלך פעילות המשטרה לטיפול בהפרות הסדר במהלכן נפצעו 5 שוטרים באורח קל.

לטענת המשטרה הלילה נרשמה ירידה בכמות האירועים ובעצימותם לצד פעילות רחבה מאוד של כוחות משטרה מתוגברים בכל הגזרות.

שוטרי ולוחמי משטרת ישראל שנערכו אמש בכוחות גדולים מאוד ברחבי הארץ פעלו במספר זירות של הפרות סדר והתפרעויות. במוקדים המרכזיים במחוזות חוף, מרכז, דרום ותל אביב פעלו הכוחות תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ומעצר חשודים.

משטרת ישראל ביצעה מספר פעולות מנע לרבות הטלת הגבלות בעיר לוד, ניטור הרשתות החברתיות, מעצרים של חשודים בדרכם למוקדי ההתפרעות ושיח עם מנהיגי הקהילה המקומיים.

עד כה מתחילת האירועים נעצרו למעלה מ-750 מתפרעים וללמעלה מ-400 מהם הוארך מעצרם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר