מריחים סבב 5

סקר: הליכוד עולה ל-33, גוש הימין גדל ל-61

הודעת בנט על ביטול מיזם ממשלת השינוי מאיצה את ישראל לבחירות חמישיות, והסוקרים מתחילים לעבוד • סמוטריץ' ומפלגתו עולים בשני מנדטים, בנט יורד שלושה (פוליטי מדיני)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

הכנסת ה-24 הושבעה לפני חודש ושבוע, וכבר נערכים לפיזורה ולבחירות לכנסת ה-25: הודעת יו"ר ימינה, נפתלי בנט, כי החליט לוותר על ראשות ממשלת גוש השינוי בגלל ההסלמה הנוכחית מקרבת את ישראל לסבב בחירות נוסף, חמישי תוך שנתיים וחודשיים.

סקר חדש שמפרסמת היום חברת 'דיירקט פולס', בראשות שלמה פילבר, עד המדינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק וואלה-בזק, מראה כי אולי עכשיו, אחרי ארבעה סבבים ללא הכרעה, אולי עכשיו סוף סוף תוקם ממשלה יציבה.

ע"פ תוצאות הסקר, שנערך קודם הודעתו הדרמטית של בנט, הליכוד עולה ל-33 מנדטים, יש עתיד משחזרת את הישג השיא שלה עם 19, ש"ס שומרת על כוחה עם 9, הציונות הדתית של בצלאל סמוטריץ' עולה בשני מנדטים, 25% קולות מצביעים חדשים, ל-8. העבודה, יהדות התורה וישראל ביתנו נותרות על 7, הרשימה המשותפת שוב משיגה 6, כחול לבן יורדת מ-8 מנדטים ל-6, רע"מ עולה במנדט ל-5, תקווה חדשה של גדעון סער מביאה גם היא 5, מרצ עוברת את אחוז החסימה על הקשקש עם 4, וכמוה גם ימינה של נפתלי בנט, האיש שיכול היה להיות ראש ממשלה, מקבל גם הוא 4 מנדטים בלבד.

בניתוח התוצאות הסבירו בדיירקט פולס, כי "סקרים שנערכים בעיצומם של ימים דרמטיים כמו השבוע הנוכחי, מצביעים רק על כיוון מגמות ולא על תמונת המצב כשאבק התותחים ישקע".

עם זאת, חברת הסקרים מסבירה כי נפתלי בנט וגדעון סער משלמים בירידה בבייס הימני שלהם בשל המעורבות בהקמת ממשלת השינוי, והקולות הללו שבים לבנימין נתניהו.

המרוויח העיקרי, כצפוי, הוא בצלאל סמוטריץ' שמרוויח קולות מצביעי ימין שמאוכזבים מדרך הטיפול במהומות בערים המעורבות, וחלק ממאוכזבי ימינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר