בדרך לכותל

למרות המצב; כיבוד לאלפי עולי הרגל • צפו

ערכת מזון אישית תחולק לעולי הרגל שיבואו לשריד בית מקדשנו, בחג השבועות, למרות המצב הביטחוני. ברחבת הכותל ייערך בבוקרו של חג 'קידושא רבא' חגיגי והמוני (חרדים)

דניאל בכר | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

בצל המצב הביטחוני והנחיות הקורונה במרחב הציבורי, תוגבל כידוע כניסתם של מתפללים לכותל המערבי בחג השבועות, עם זאת, ארגוני חסד ממשיכים במסורת רבת השנים, שהחלה על ידי נקדימון בן-גוריון בשעתו, שדאג להכנת בורות מים קרים משיבי נפש לכל עולי הרגל שנהרו אל בית המקדש.

כבר בתחילת השבוע נערכו בחב"ד לדאוג לעמך בית ישראל בדרכם למקום הקודש והמקדש בעיצומו של חג השבועות – תמתין להם "ערכה אישית" משיבת נפש.

לאורך שעות הבוקר והצהריים, יזוכו המוני העולים לשריד בית מקדשנו ב"קידושא רבא", באמצעות חלוקת מיני מאפה ושתיה קרה, שיאוכסנו במוקדי קירור מיוחדים מערב החג. לשירות העולים, מוצבים עשרות "עמדות קידוש" בהן ניתן לקדש על היין. לצד מיני המאפה ובקבוקי השתייה, מצורפת לכל ערכה עוגת גבינה אישית.

חלוקת הערכות האישיות של כולל חב"ד, תאפשר נטילת 'צידה לדרך' וכך גם כאשר השמש קופחת יועלו עולי הרגל לעצור, ללגום שתייה קרה, לנוח, לטעום מהעוגות המשובחות ולאזור כוח להמשך הדרך עד לביתם.

על כל אריזה, הודפסה קריאתו של האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל: "בנינו ערבים בעדינו – לאסוף את הילדים והטף לשמיעת עשרת הדברות בבית הכנסת בשעת קריאת התורה בחג השבועות".

(ללא קרדיט)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר