יום מתוח במיוחד

תושבי העוטף מתבקשים להישאר בבית; הערבים - שובתים

לאחר התקיפה הלילית של צה"ל ברצועת עזה, פקע"ר מבקש מתושבי העוטף במרחק של עד 4 ק"מ מהגבול להישאר בבית • מהבוקר - שביתה ו'יום זעם' במגזר הערבי נגד "אלימות המתנחלים" (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה. עימותים של ערבים נגד כוחות הביטחון (צילום: Nati Shohat/Flash9)

מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה (בין שני לשלישי) חמישה בתי מפקדים של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. הבתים שהותקפו שימשו כתשתית טרור וחלקם גם שימשו כתשתית לניהול לחימה, בתגובה לכך, ארגון הטרור החמאס הבטיח נקמה בישראל ובחברה הערבית הוכרז שביתה ו'יום זעם'.

בפיקוד העורף מתייחסים ברצינות לאיומי החמאס וקוראים לתושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה, להישאר בבתיהם ובקרבת למרחב מוגן מעתה ועד להודעה חדשה.

תיעוד: כך תקף צה"ל את בתי בכירי חמאס - אמש (צילום: דובר צה"ל)

"חל איסור על כל תנועה ופעילות במרחב הפתוח", הזהירו בפיקוד העורף את תושבי עוטף עזה.

כזכור, מטוסי קרב של צה"ל תקפו הלילה חמישה בתי מפקדים של ארגון הטרור חמאס ברחבי רצועת עזה. הבתים שהותקפו שימשו כתשתית טרור וחלקם גם שימשו כתשתית לניהול לחימה.

בין בתי המפקדים שהותקפו נמנים ביתו של מפקד גדוד מערב ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד זיתון וביתו של בכיר במערך הימי של ארגון הטרור חמאס.

בתגובה לכך, ארגון החמאס הבטיח היום נקמה ושיגור רקטות גם למרכז הארץ.

במקביל להבטחת הנקם של החמאס, ועדת המעקב של ערביי ישראל הכריזה אתמול, כי היום תתקיים שביתה כללית בבתי העסק ובתי הספר. כאשר פעילים "חברתיים", יעמדו באזורי הכניסה והיציאה מהיישובים והערים ויעודדו ערבים לחזור לבתיהם ולא ללכת לעבודה.

במקביל להכרזת וועדת המעקב לקיים שביתה, הפתח קרא לערוך יום זעם בגדה המערבית - כשמסגרת יום הזעם - צעירים ייערכו עימותים מכוונים עם כוחות הביטחון הישראליים.

כפי שדווח, לפני שעה קלה, ניסה ערבי לבצע פיגוע חריג בכיכר גרוס שבחברון, כאשר הוא מצויד במטעני נפץ, אך בחסדי שמיים נמנע הפיגוע.

ההתפרעויות החלו למעשה כבר אמש, ביישובים ערביים וכן בערים מעורבות. כך לדוגמה באום אל פחם, היו התפרעויות של רעולי פנים שהבעירו צמיגים - סמוך לתחנת המשטרה, במזרח ירושלים, הושלך מטען צינור למרפסת של בית ישראלי ועוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר