שקט מתוח

לקראת הפסקת האש; לאחר שעות הפסקה שוב ירי לדרום

מאז השעה 01:03 הלילה לא נשמעו אזעקות צבע אדום ביישובי הדרום אך הבוקר חודש הירי • קודם לכן שוגרו רקטות לעבר באר שבע ויישובי העוטף • חמאס מעריך: הפסקת אש בתוך 24 שעות (צבא)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בצל הדיווחים על הפסקת אש הצפויה להיכנס לתוקף ביממה הקרובה, ארגוני הטרור ברצועת עזה לא ביצעו שיגורים לעבר ישראל מאז השעה 01:03 הלילה (בין רביעי לחמישי). אם כי הבוקר, סמוך לשעה 9:30 נורו רקטות מהרצועה. בישראל מעריכים כי בשעות הקרובות יבוצעו שיגורים לעבר יישובי הדרום, ואף ייתכן שגם לעבר גוש דן.

במקביל צה"ל המשיך בתקיפות בעזה, סמוך לשעה 09:45, צה"ל זיהה ותקף משגר רקטי רב קני ומנע ירי לעבר ישראל. מטוס קרב של צה״ל תקף לפני זמן קצר משגר רקטי רב קני של ארגון הטרור חמאס בחאן יונס שברצועת עזה.

מצה"ל נמסר, כי המשגר היה חמוש ברקטות שהתפוצצו לאחר תקיפת המשגר ובעקבותיהם אירעו פיצוצי משנה במרחב הרצועה.

פיצוץ המשגר (דו"צ)

סביב השעה 01:00 בלילה נשמעו אזעקות ביישובים רבים. בין היתר בעוטף עזה, באר שבע, חצרים, אופקים, קריית מלאכי וחוף אשקלון. מערכת 'כיפת ברזל' יירטה רקטה אחת. כוחות ההצלה העניקו טיפול רפואי לגבר כבן 40 ונערה כבת 15 שמעדו בדרכם למרחב המוגן.

מוסא אבו-מרזוק בכיר ארגון הטרור חמאס, התייחס אמש לדיווחים על הפסקת אש המתקרבת ואמר: "ישראל הציבה תנאים לפיהם על חמאס להפסיק את הירי ראשון, ואנחנו מצדנו סירבנו".

לדבריו: "מתנהל מו"מ עם המתווכים ואני סבור שתהיה הפסקת אש במהלך היומיים הבאים. אלוהים יודע מתי המתווכים יצליחו להגיע להסכם. אני חושב שהמאמצים המתנהלים כעת לגבי הפסקת אש יצליחו".

אבו מרזוק הוסיף: "אנחנו יכולים להילחם עוד חודשים. אם ישראל הייתה נכנסת קרקעית היא הייתה רואה דברים שלא ראתה מעולם. ישראל ניסתה לחסל מספר בכירים בהנהגה המדינית והצבאית של חמאס. כמה מהם נהרגו, אבל רוב הניסיונות כשלו. ניסו לחסל את מרוואן עיסא ואת יחיא סינוואר - אך הם כשלו. הרסו את בתיהם ואת בתי קרוביהם אבל כולם בריאים".

החמאס והפרעות • צבי יחזקאלי בראיון נרחב

כזכור, בצל הלחץ של נשיא ארה"ב ביידן, לסיים את המערכה הצבאית, ראש הממשלה נתניהו אמר אמש: "כל יום שעובר אנחנו פוגעים בעוד יכולות של ארגוני הטרור. מסכלים עוד מפקדים בכירים, מפילים עוד מגדלי טרור, פוגעים בעוד מצבורי נשק.

"כפי שאמרתי היום לשגרירים כאן, זו הזכות הטבעית של ישראל. אני הערכתי מאוד את התמיכה של הממשלות האלה, ואני מעריך במיוחד את התמיכה של נשיא ארה"ב ידידנו ג'ו ביידן לזכות ההגנה העצמית של מדינת ישראל. אני נחוש להמשיך במבצע הזה עד שיושג היעד שלו - להחזיר את השקט והביטחון לכם, אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר