לעצור את ההסלמה

צה"ל ערך גל מעצרים לבכירי חמאס ביו"ש

גל מעצרים הלילה לבכירי חמאס באזור יהודה ושומרון, זאת כדי לעצור את גל ההסלמה שאנשי הארגון מנסים להוביל גם ביהודה ושומרון כחלק מהמאבק שמנהל חמאס בעזה (ביטחון)

ההתפרעויות ביו"ש (צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90)

צה"ל ביצע הלילה (חמישי), גל מעצרים בקרב בכירים בארגון הטרור חמאס באזורים שונים ביהודה ושומרון, זאת כדי למנוע התלקחות והסלמה במצב ביו"ש, כך על פי הדיווח ב-ynet. על פי הדיווחים, בין העצורים אחיו של ג'יבריל רג'וב, נאיף רג'וב שנחשב לאחד הבכירים ביותר בארגון הטרור ביו"ש. בנוסף, נעצרו גם מועמדים של חמאס לפרלמנט הפלסטיני.

כאמור, הסיבות למעצרים היא ניסיון חמאס להצית את השטח גם ביו"ש במקביל לירי הרקטות בעזה שם סופג חמאס נזקים חמורים מהפצצות ישראל במסגרת מבצע "שומר החומות". חמאס הצליח בשבוע האחרון לגרום למחאות אלימות גם בערים הפלסטיניות ולחיכוכים עם כוחות הביטחון הישראליים ליד המחסומים.

ביום שישי האחרון, נהרגו עשרה פלסטינים באותם עימותים - דבר שלא קרה כבר זמן רב ויכול לגרום להסלמה משמעותית באירועים ביו"ש ובישראל מעוניינים להנמיך את הלהבות.

הלהטת הרוחות של חמאס, גורמת גם לרשות הפלסטינית לנסות להציג פעילות במאבק כנגד ישראל ולכן היא הכריזה על השביתה ביום רביעי האחרון אם כי ארגוני הביטחון הפלסטיניים פעלו בצורה הדוקה יותר כדי לרסן את ההתפרעויות ולא לתת לחמאס לשלוט בגובה הלהבות.

ישראל ביצעה כבר מעצרים בימים האחרונים של גורמים שמתסיסים את השטח, אך הלילה זה נעשה בצורה משמעותית יותר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר