בצל האסונות

היכן יתקיימו החתונות בחצרות גור ובעלזא?

האסונות במירון ובגבעת זאב הגדילו את החששות, מה שגורם לשתי החסידויות הגדולות לעמוד ימים ספורים לפני קיום חתונות ענק לנכדי האדמו"רים ללא מקום מאושר (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
חתונת גור לפני שנתיים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שלושה שבועות בדיוק אחרי האסון הכבד במירון, וכמה ימים לאחר אסון קריסת הפארענצ'ס בגבעת זאב, אמורים להתקיים בשבוע הקרוב שתי חתונות גדולות במגזר החרדי, אך נכון לרגע זה ימים ספורים בלבד העניינים עדיין לא סגורים, כאשר בתווך נמצאים עשרות אלפי חסידים.

מדובר כמובן בחצרות גור ובעלזא. חתונת נכד הרבי מגור, בן לחתנו הגה"ח אברהם העניך זילברשטיין, ראש כולל דחסידי גור בפתח תקווה, ובנו של הגר"מ זילברשטיין זצ"ל, רב חסידי גור בירושלים, וחתונת נכד הרבי מבעלזא, בן לבנו הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח.

אלא, שמאז האסון במירון, נתקלו בבעלזא, וכעת גם בגור בבעיות שונות שקשורות בעיקר סביב אישורים שונים של המשטרה וכו' לטובת קיום הארוע במתכונת הרגילה, בעיות שהתגברו עוד יותר אחרי האסון בגבעת זאב, ומאז שוקדים בחסידויות במרץ רב על מנת למצוא פתרון הולם.

בחצר הקודש גור, שם הוחלט כזכור השבוע להפסיק את השימוש בפארנצ'עס, נתקלו בקושי גדול לקיום הארוע במתכונת הרגילה בבית המדרש הגדול, וזאת בשל העובדה כי החלק החדש של הבניין, המקום שמאכלס אלפים רבים של חסידים, עדיין לא קיבל טופס 4, מה שהוביל להתנגדות המשטרה לקיום הארוע, ולמשא ומתן קדחתני בין עסקני החסידות, המשטרה ועיריית ירושלים כדי לנסות ולמצוא פתרון.

אמש, אף נערך סיור מיוחד בראשות בן האדמו"ר הרה"צ רבי נחמיה אלתר באזור מנהרת הארזים בכביש 9 בירושלים, על מנת לבחון את קיומה של החתונה בשטח פתוח במקום, אך נכון לעכשיו העניינים לא סגורים כלל, ימים ספורים לפני מועד החתונה.

בחצר חסידות בעלזא, שם נתקלו גם כן בהתנגדות לאישור הארוע מצד גורמים שונים, פועלים גם כן בקדחתנות רבה על מנת לקיים את החתונה המלכותית ברוב עם.

על שולחנם של עסקני החסידות עלו הצעות שונות, בהן קיום הארוע במרכז הקונגרסים בתל אביב, ואף פיזור החוגגים במקומות שונים לפי גילאים, אך ביממה האחרונה פעלו העסקנים יחד עם גורמים בעיריית ירושלים לטובת קיום הארוע באצטדיון הארנה בעיר.

יצוין, כי נכון לעכשיו העניינים עדיין לא נסגרו, בשל בעיות טכניות שקיימות במקום, ואשר על כן ימים ספורים לפני מועד החתונה אין וודאות של מאה אחוז לגבי הארוע עצמו, והמאמצים נמשכים כל העת.

גורם שעוסק בתחום ארגון החתונות בחסידויות אומר ל'כיכר השבת', כי נוצר מצב הזוי ביותר, שבו שתיים מהחסידויות הגדולות ביותר במגזר החרדי, עדיין לא יודעות בצורה סופית, כיצד ובאיזו מתכונת יתקיימו הארועים, וכל זאת ימים ספורים לפני המועד המתוכנן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר