פרסום ראשון

מח"ש סגרו תיק נגד שני שוטרים שעצרו באמצע הלילה את יוסף פליישמן

במחלקה לחקירות שוטרים החליטו לסגור את התיק, נגד שני השוטרים שעצרו את יוסף פליישמן באמצע הלילה, וגררו אותו מביתו ליער - שם כמעט מצא את מותו • אחת הסיבות: חוסר ראיות (חרדי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
יוסלה פליישמן (צילום: באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) החליטה לסגור את התיק של שני השוטרים שעצרו את יוסף פליישמן באמצע הלילה, סיפור מחריד שזעזע את הציבור הישראלי כולו - כך נודע ל'כיכר השבת'.

כזכור, הסיפור התרחש בליל שישי לפני מספר חודשים, בשעת לילה מאוחרת. אז, פשטו שוטרים על ביתו של פליישמן החולני בשכונת בית ישראל בירושלים, נכנסו אליו ועצרו אותו.

לאחר מספר שעות הוא שוחרר, אלא שמאז לא נודעו עקבותיו, הוא הוכרז כנעדר ורק לאחר 15 שעות הוא אותר כשהוא שרוע ביער, והובהל לבית החולים עם פצעי קור.

'כיכר השבת' חשף כי בזמן שיוסף פליישמן שכב ביער מוטל בקור במצב קשה - לאחר שהופקר באמצע הלילה, וכאשר איש לא ידע איפה הוא והיה חשש אמיתי לחייו, במשטרה טענו כי "הוא עדיין חשוד בעבירה פלילית, זה הוא, אנחנו יודעים שזה הוא". ל'כיכר השבת' נודע כי כבר בזמן שהמשטרה מסרה את הגרסה הזו לאירוע, הם ידעו שהיתה טעות בזיהוי ומעצרו היה לשווא, אך בחרו שלא לומר את האמת.

כש'כיכר השבת' שאל - מה העבירה בגינה הוא חשוד?, השיבו במשטרה: "זה לא משנה, כשהוא שוחרר הוא ידע שהוא דרוש חקירה ובגלל זה הוא נעלם". בהמשך, ובצל הסערה הציבורית שהתעוררה, שינתה המשטרה את גרסתה ומסרה כך: "בעקבות תלונה שהתקבלה במשטרה על איומים, השוטרים הגיעו לכתובת שמסר להם המתלונן. שם הם פגשו באדם שסירב להזדהות כנדרש, ולכן נאלצו לעכבו ומשסירב לשתף פעולה הובא לתחנת המשטרה".

"לאחר פעולות זיהוי שבוצעו בתחנת המשטרה התברר כי לא מדובר בחשוד הדרוש לחקירה בגין האיומים, לכן האיש שוחרר לדרכו מיד. בהמשך היום התקבל דיווח כי האיש נעדר והמשטרה החלה בביצוע מגוון פעולות עד שאותר. לצד האמור, בכוונתנו לבדוק את המקרה ובמידת הצורך יופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

מטעם מח"ש נמסר בתגובה: "המחלקה לחקירות שוטרים החליטה להעביר לבחינת מחלקת משמעת את התיק בעניין מעצרו של תושב ירושלים, בן 66 בדצמבר האחרון. ב 17.12.20 הוגשה תלונה למשטרה ע"י מדריך בעמותה לפגועי נפש בגין איומים ברצח".

"בשל כך, בשעת לילה מאוחרת, הגיעו שני שוטרים לכתובת שנמסרה, שם פגשו באדם המתגורר במקום וששמו זהה לשם שנמסר בתלונה. השוטרים עצרו את האדם, ובשל החשש למהומה במקום, הובילו אותו לתחנה, כשהוא יחף. עם הגעתם לתחנה התבררה הטעות בזיהוי, והמתלונן שוחרר לביתו".

עוד מוסיפים במח"ש: "בהמשך, בעקבות דיווחים על היעלמותו, פתחה המשטרה בחיפושים אחריו וכ-15 שעות לאחר תחילת האירוע הוא נמצא בשטח פתוח, סמוך ל'גבעת המטוס' בירושלים, כשהוא מוטל על הארץ, זוג נעליים לצדו, והוא סובל מהיפותרמיה".

"לאחר חקירה מקיפה ויסודית - שכללה, בין היתר, חקירה באזהרה של החשודים, וכן מפגש עם המתלונן ושיח עם בני משפחתו - הגיעה מח"ש למסקנה כי יש לגנוז את התיק במישור פלילי ולהעביר את התיק לבחינת מחלקת משמעת במשטרה, כדי שייבדקו היבטים שונים שעלו בחקירה בנוגע להתנהלות השוטרים באירוע זה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר