היסטוריה ואקטואליה

האשמתם בקורונה ובמירון; מה עם הר הבית?

הדבר פשוט וברור שלעלות להר הבית ולהתסיס את העולם המוסלמי - זוהי סכנת נפשות גדולה, עשרת מונים, מאשר לוויות המוניות בקורונה והילולות המוניות בהר מירון (היסטוריה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הר הבית (צילום: Jamal Awad/Flash90)

פרק א': מנחם רהט במאמרו 'נקמת הכותל' (מצב הרוח מס' 633) ציטט מהבלוגר החרדי שאולזון סיבה מיסטית לאסון בהר מירון. הסיבה היא לדבריו שישנן קהילות שעושות את הר מירון: "אלטרנטיבה לכותל המערבי".

בהמשך מאמרו, ציטט רהט קטעים מתשובתו המפורסמת של החת"ם סופר כנגד הילולת ל"ג בעומר במירון.

ברם, רהט פספס את הקטע בו החת"ם סופר משבח את העולים למירון, וכתב: "אם כל כוונתם לשם שמים שכרם רב בלי ספק". וכהמשך לציטוט שאסון מירון אירע מפני זלזול בירושלים, כתב רהט ביקורת על הציבור החרדי שלטענתו מזלזל בכבודה של ירושלים ולא חוגג את יום ירושלים.

קדם למנחם רהט הרב ישראל אריאל במאמרו באתר 'בשבע' שכתב ביקורת על העולים למירון שלא זכו שיקוים בהם "עומדים צפופים ומשתחווים רווחים", כי מירון אינה בית המקדש, ולא הגנה עליהם זכותו של רשב"י.

הרב אריאל הצביע על הסיבה לאסון הנורא במירון שלטענתו התחולל בל"ג בעומר כי אירע באותו היום חילול השם שבאותו יום נסעו יותר ממאה אלף יהודים לקבר רשב"י, ולהר הבית נהרו מאות אלפי מוסלמים, או אז טוען הרב אריאל תבעה השכינה את עלבונה, ואירע אסון מירון. בסיום מאמרו מציע הרב אריאל להקים בית כנסת בהר הבית.

יש לציין ששנים רבות הרב ישראל אריאל קורא לחידוש קרבן פסח, עלייה להר הבית ובניית בית המקדש.

בעניין הר הבית נצטט את ארנון סגל, בראיון לאיתמר מור, בעלון 'עולם קטן' טען שכאדם דתי הוא כופר בטענה שהר הבית יביא לידי מלחמת דת. באותו ראיון גם הוא קרא לחידוש קרבן פסח על גבי מזבח גם אם בית המקדש איננו בנוי.

• • •

בתקופת הקורונה הוגי דעות רבים בקרב הציבור הדתי לאומי האשימו שוב ושוב את הציבור החרדי שאינו שומר על 'ונשמרתם', מתפלל במניין בבתי כנסיות, ומקיים בהמוניו את מצות הלווית המת, בשעה שמשרד הבריאות אוסר זאת.

תשעה ימים תושבי מדינת ישראל ישבו צמוד למרחב מוגן. גוש דן בכלל, ויישובי הדרום בפרט הותקפו שוב ושוב בטילי החמאס בעת מבצע 'שומר החומות', שבמהלכו מדינת ישראל אבדה עשרה נפשות ועשרות פצועים, שהחל כתוצאה מעליית יהודים להר הבית.

כולנו זוכרים היאך דובר ארגון החמאס אבו עוביידה הוציא הודעה: "עליכם לפנות את כל השוטרים והחיילים שלכם מאל-אקצא ושייח' ג'ראח ולשחרר את כל עצורי המהומות, עד לשעה 18:00 הערב. לא תהיה אזהרה נוספת!", מאז לצערנו החל המצב להידרדר לירי מסיבי של אלפי טילים, ומהומות של ערבים ישראלים בערים המעורבות.

החמאס שעודד את ערביי ישראל לעורר מהומות, הדגיש שמלחמה זו, היא לא על טענותיו על כיבוש ישראלי בעזה, אלא אך ורק למען כבודו של 'מסגד אל־אקצא' אשר נמצא בהר הבית.

כאן אנו שואלים את אלו שמצדדים בעלייה להר הבית (שחלקם מאשימים את הציבור החרדי שמתנגד לכך, באסון מירון כיון שקידשו את הר מירון כתחליף לבית המקדש): מה עם סכנת נפשות?! האם לא ראוי להימנע מעליית יהודים להר הבית?!

לפי כל חוקי ההיגיון הבסיסים, שלא עושים מעשים שיש בהם חששות לפיקוח נפש, הרי הדבר פשוט וברור שלעלות להר הבית ולהתסיס את העולם המוסלמי, זוהי סכנת נפשות גדולה עשרת מונים מאשר לוויות המוניות בקורונה והילולות המונית בהר מירון.

וכן לגבי האיסור ההלכתי בהילולת רשב"י, ישנו קונצנזוס הלכתי של רוב מנין ובנין מגדולי ישראל בעד העלייה, ושמחת רשב"י מענין זה. לעומת העלייה להר הבית, לגביו ישנו קונצנזוס הלכתי של רוב מובהק מחכמי ישראל כולל מהציונות הדתית שסבורים שהדבר כרוך בספק איסור כרת, וסכנת נפשות ברורה.

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר