תשעה ימים למנדט

יש סיכוי לממשלה חדשה? אלו התוכניות שמקדם יאיר לפיד

יו"ר יש עתיד הנחה את נציגיו במו"מ להתקדם מול מפלגות גוש השינוי • ללא ימינה, נראה שהממשלה לא תקום - אבל בשמאל ישנה התקדמות משמעותית, כולל תיקים מסודרים • כל התרחישים (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
יאיר לפיד ואביגדור ליברמן. ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

המחזיק במנדט להרכבת ממשלה, יאיר לפיד, אמר היום (שני) בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, כי "הסיכויים להקמת ממשלת שינוי לא גבוהים". בדבריו ניסה לפיד לצייר מצב שהמו"מ לא מתקדם כראוי, אך תוכניתו היא לפצל את מלאכת ההרכבה לשתי משימות נפרדות; 1. סגירה עם גוש השמאל כולו. 2. לחץ על ימינה ונפתלי בנט.

גורמים במפלגות שונות המרכיבות את גוש השינוי אמרו ל'כיכר השבת' כי מאז תום הלחימה בעזה, "לפיד העלה הילוך בשיחות". לדבריהם, יש עתיד מקדמת חתימה על הסכמים קואליציוניים עם כחול לבן, ישראל ביתנו, העבודה ומרצ. מול ארבעת המפלגות הללו התיקים סגורים כמעט לחלוטין ואפילו הועברו טיוטות לסכומים כלכליים שיועברו לארגונים שחשובים לרשימות השמאל.

הנאום של לפיד, היום (ערוץ כנסת)

במקביל, לפיד מנסה לבטח את תקווה חדשה בגוש השינוי. גדעון סער הבהיר היום בישיבת הסיעה, שוב, כי מפלגתו לא תצטרף לממשלה בראשות נתניהו: "ישראל אינה זקוקה לעוד ימים ושנים של שלטון נתניהו, אלא בדיוק להיפך מכך" - אך דברים אלו לא אומרים שסער יילך לממשלת שינוי ללא בנט. אמש נפגשו השניים, יו"ר יש עתיד ויו"ר תקווה חדשה, לדון בהרכבת הממשלה, וסיכמו כי צוותי המו"מ יפגשו בהמשך השבוע.

ביש עתיד מקווים לחתום בקרוב את ההסכמים הקואליציוניים עם "השותפות הטבעיות", וכך לעבור לשלב השני בתוכנית הפעולה: לחץ על ימינה. יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, אמר היום לחברי סיעתו כי "אין אפשרות להקמת ממשלת שינוי".

סער. מתלבט (יונתן זינדל, פלאש 90)

על אף זאת, לפיד לא מתייאש. יו"ר יש עתיד משוכנע שאם בנט יראה ממשלה מוכנה להשבעה, שכל מה שנותר לה זו כניסה עם חברי מפלגתו שעוד נותרו איתו, הוא יחבור. בתווך, כאמור, עומד סער שמתלבט איך לפעול: האם ללחוץ את בנט בכך שיחתום על הסכם עם לפיד, או לשכנע את בנט מאחורי הקלעים ולהישאר לצידו.

תשעה ימים לפקיעת המנדט ושני מהלכים של יש עתיד שיכריעו: האם חוזרים לתקופת 21 הימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר