לאחר הפסקת האש

מזכיר המדינה בלינקן יבקר מחר בישראל

ימים ספורים לאחר סיום מבצע 'שומר החומות' הודיע נשיא ארה"ב ג'ו ביידן כי ישלח את מזכיר המדינה אנתוני בלינקן לביקור בישראל "לחיזוק הפסקת האש ומתן סיוע לעזה" (מדיני)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
בלינקן (צילום: martinbertrand.fr / Shutterstock)

מחר צפוי מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן להגיע לביקור בישראל לאחר סיום מבצע 'שומר החומות'. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הודיע כי ישלח את בלינקן בכדי לחזק את הסכם הפסקת האש וניסיון להניח תשתית לפתיחת שיחות בין ישראל לפלסטינים.

משרד החוץ האמריקאי הודיע כי בלינקן כאמור צפוי לבקר בישראל, ובנוסף, גם בירדן וברשות הפלסטינית. במהלך הצהרה שמסר הנשיא, אמר כי אחת ממטרות נסיעתו של בלינקן היא "להבטיח סיוע הומניטרי מיידי שיגיע לעזה".

על פי בכירים בממשל, בלינקן צפוי לקיים שיחות עם ראש הממשלה נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, עבדאללה מלך ירדן, ונשיא מצרים. בשיחות בלינקן ינסה לחזק את הרגיעה. בנוסף, על פי בכיר בממשל, ינסה בלינקן לערב את פת"ח בעזה, שכזכור אינה שולטת באיזור מאז הפסידה בבחירות האחרונות שהתקיימו שם בשנת 2006, ולדעת פרשנים רבים ביטולי הבחירות בעזה ובגדה גרמו לפרוץ המהומות.

בלינקן ענה לשאלת כתב רשת 'CNN', מדוע הממשל לא היה מספיק קשוח כנגד ישראל בלחימה בעזה. "בסופו של דבר, לאחר המאמץ האינטנסיבי הזה ברחבי הממשלה, הגענו למקום בו כולם רצו להיות, שזה היה סיום האלימות" אמר. "עכשיו, כפי שאמר הנשיא, אני חושב שחובה עלינו לנסות להתחיל לבנות מחדש משהו יותר חיובי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר